מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשע״ח 19.04.2018

שוק בכניסה לבית-כנסת חב"ד: מי מתנכל למתפללים בפ"ת?

בכל שבת מתפללים בבית כנסת חב"ד בפתח-תקווה כ-150 איש, ואף נערכות מידי שבת התוועדויות חסידיות לאנ"ש • אך בכל ימות השבוע - הוא סגור. מדוע? • גבאי בית הכנסת בשיחה ל-COL: "פתחו לנו שוק בכניסה לבית הכנסת. לא ניתן להגיע לפתחו. כל הדרך מלאה בפירות וירקות רקובים" • עוד הוסיף הגבאי: "שברו לנו את השער, והגדרות הפכו למתקן תלייה של הרוכלים בשוק" • כיצד הגיבה העירייה לטענות? • כל הפרטים >>>
שוק בכניסה לבית-כנסת חב
השוק והאשפה בכניסה לבית כנסת חב"ד בפתח-תקווה

מאת: מערכת COL

***

בית כנסת 'צמח צדק' חב"ד, ממוקם ברחוב גוטמן 24 אשר שוכן בלב מרכז העיר פתח תקוה. בכל שבת פוקדים את בית הכנסת לא פחות מ-150 מתפללים. ובו מתקיימות התוועדויות חסידיות לאנ"ש.
 
"בימי השבוע הוא אינו פעיל מכמה וכמה סיבות", אומר אחד הגבאים ל-COL. "השביל הפונה לכניסת בית הכנסת חסום ע"י בסטה של פירות וירקות, שמשנה לשנה רק הולכת וגדלה".

עוד הוא מוסיף ואומר: "בשביל שנותר לעבור, מצויים משטחי ירקות ופירות שמחכים להימכר. את שאריות הירקות והפירות הרקובים של ערב שבת, אנשי הבסטה משאירים בכניסה לשביל, בכדי שמשאית הזבל תבוא לפנות אותם. מה שממש לא עושה חשק להיכנס למקום. כמו-כן, נעלי השבת וגלגלי עגלות תינוקות, מתלכלכות במיץ של הפירות והירקות הרקובים". 

לשאלת מערכת COL, "האם מתפללי בית הכנסת והגבאים פנו לעירייה?", עונה הגבאי בעצב: "בכל ימות השבוע, לא חשוב כמה פעמים תתקשר למוקד העירוני 106 בכדי להזיז את הרוכלים הבלתי חוקיים, שתולים לך קולבים על גדר בית הכנסת בתקוה למכור חולצה או שניים - אנו לא מקבלים מענה. עד כדי-כך שלפעמים בשביל להיכנס לחצר בית הכנסת, אתה צריך לבקש בנימוס אם אפשר לעבור כי, 'היי, זאת אישה מבוגרת ואתה חסיד חב"ד אוהב ישראל, אז...'

"מצד שמאל יש חצי חניון מכוניות וחצי שטח שפשוט נסגר ע"י עובדי השוק, מאיזה סיבה שלא תהיה - אני לא מבין בשביל מה.

"בנוסף, מחבלים לנו בשערי בית הכנסת, גונבים לנו מציוד הנותר ברחבת בית הכנסת, ואף מים על חשבוננו והשארת פסולת בכמות אדירה".

***

מתפללי בית הכנסת חב"ד המתוסכלים מהמצב, פנו ל-COL לעזרה, ואנו פנינו לעיריית פתח-תקווה לקבלת תגובה בנדון. 

כך נמסר מדוברות העירייה ל-COL: "מנהל האגף לפיקוח רב תכליתי ואנשיו יגיעו למקום. אם הסוחרים מהווים מפגע לפעילות בית הכנסת ובכלל, הם יטופלו בהתאם".

מערכת חב"ד-און.ליין, תמשיך לעקוב ולדווח אחר הנעשה בפועל במקום.  
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.