מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשע״ה 27.01.2015

שבדיה: השליח יעמוד היום למשפט ב"עוון" לימוד תורה

רב העיר ושליח חב"ד בגוטבורג הרב אלכסנדר נמדר יעמוד היום (שלישי) למשפט, לאחר שהוגשה תביעה נגדו שלימד את ילדיו בביתו מחוסר ברירה, וזאת בשל חוסר במסגרת חינוך יהודית ● הלימודים התנהלו כסדרם, הילדים נהנו ללמוד מאביהם אך בבת אחת נאלצו להיכנס לסערה משפטית בעקבות צרות עין של מס' גורמים אנטישמיים בעיר  לסיפור המלא
שבדיה: השליח יעמוד היום למשפט ב
רב העיר ושליח חב"ד בגוטבורג הרב אלכסנדר נמדר ● צילום: ישראל ברדוגו
רב העיר ושליח חב"ד בגוטבורג הרב אלכסנדר נמדר יעמוד היום (שלישי) למשפט, לאחר שהוגשה תביעה נגדו שלימד את ילדיו בביתו מחוסר ברירה, וזאת בשל חוסר במסגרת חינוך יהודית.

במשך מספר שנים לימד הרב נמדר את ילדיו ללא כל הפרעה, והשתמש בתכנית יחודית שנקבעה לתלמידים שאין להם בתי ספר מתאימים בסביבה. הלימודים התנהלו כסדרם, הילדים נהנו ללמוד מאביהם אך בבת אחת נאלצו להיכנס לסערה משפטית בעקבות צרות עין של מס' גורמים אנטישמיים בעיר.

הללו הגישו תלונה לרשויות החוק בתואנה שילדיו של הרב לא מגיעים לבית הספר ובעקבות כך הם עלולים לגדול "אנאלפביתים". מגישי התלונה הסתמכו על חוק מיוחד הקיים בשבדיה ונחקק במיוחד עבור ילדי המהגרים.

כאמור, היום יערך דיון בבית משפט, אשר יכריע האם מותר להם להמשיך ולהעניק לילדיהם חינוך ביתי, או האם יחויבו לשולחם ללימוד בבי"ס הממלכתי.

הרב אלכסנדר נמדר אמר בשיחה עם כתב 'המבשר': "עשינו את מירב המאמצים בכ־
די שידינו תהיה על העליונה, יש סיכויים טובים לכך, וגם האנטישמיות שגואה בשבדיה למזלנו רק מסייעת לדבר. אבקש מכלל ישראל להתפלל עבורנו שנוכל להמשיך ולהעניק חינוך יהודי טוב לילדינו".

הגורמים העירוניים בגטבורג החליטו כי השליח אינו עומד בקריטריונים המאפשרים להעניק לילדים חינוך ביתי, והחליטו לחייב אותם לשלוח את הילדים למוסדות הממלכתיים, שם לומדים גם גויים. לאחר שהפסידו בדיון בבית המשפט, פנו ההורים לערכאה גבוהה יותר, בתביעה כי יאפשרו להם לחנך את ילדיהם על פי אמונתם הדתית, ויפטרו אותם מחובתם לשליחת הילדים למוסד לימודי שאינו מתאים להם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.