מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשע״ח 21.01.2018

ראש העיר לוד מארגן הפגנה: "תושבים חב"דיים זכאים לאוויר נקי"

תושביה החב"דניקים של שכונת חב"ד בעיר לוד והשכונות הסובבות לה, סובלות שנים מעשן שריפות מסוכן לנשימתם • בצעד חריג הודיע ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו, כי יוביל מחר (יום ב') הפגנת ענק במחאה על השריפות הגורמות לזיהום אוויר חמור • התושבים - לא מאמינים בהפגנה. מדוע, ומה הם אומרים על-כך? • לכתבה המלאה
ראש העיר לוד מארגן הפגנה:
למטה: השריפות. למעלה: ראש העיר בשטח.

בצעד חריג הודיע ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו, כי יוביל מחר (יום ב') הפגנת ענק במחאה על השריפות הגורמות לזיהום אוויר חמור, המבוצעות על ידי בני מיעוטים משטח כפר דהמש, ואשר תושבי שכונת חב"ד בלוד המונים קרוב ל-1,000 משפחות, סובלים מהן מידי יום.

רביבו: "תושבי לוד זכאים לאוויר נקי ולאיכות חיים וכך יהיה. בישיבות הביטחון השבועיות עולה הנושא וזוכה להתייחסות ולתיעדוף מצד כל גורמי האכיפה. בהתאם לכך, ביצעה העירייה פעילות נחושה למיגור התופעה, אשר הביאה אמנם לצמצום מפגע השריפות, אולם השריפות עדיין מתרחשות, בתדירות גבוהה, וזאת על אף העובדה שידיה של העירייה כבולות מאחר והשריפות מבוצעות בשטחים שאינם בתחום השיפוט של לוד.

"בד בבד דרשה העירייה מהמשטרה הירוקה ומהמשרד להגנת הסביבה שהם בעלי סמכויות האכיפה, לבצע פעילות ממוקדת, עקבית ונחושה ללכידת העבריינים והעמדתם לדין במלוא החומרה עד אשר ימוגר המפגע לחלוטין, אולם למרבה הצער, למעט סיורי שטח כאלו ואחרים של גורמי האכיפה, לא נאכף הנושא בהתאם להוראות החוק.

"בשל כך הנחיתי את היחידה הסביבתית לבחון עם המחלקה המשפטית הגשת תביעה אישית נגד בעלי התפקידים במשרד להגנת הסביבה, על אוזלת ידם בנושא, וכמו כן להגיש עתירה לבג"צ כנגד המועצה האזורית 'עמק לוד' שהכפר נמצא בתחום שיפוטה, בנושא חובת פינוי האשפה, בהתאם לדו"ח סיור של המשרד להגנת הסביבה מיום 5.12.17 המופנה כלפי המועצה, לפיו חלה עליה החובה לפעול לסילוק ערמות הפסולת שנמצאו בשטח הפתוח, מסוג פסולת בניין, אסבסט צמנט, מתכות, צינורות, אספלט, פלסטיק, צמיגים, גרוטאות רכב ופסדים וכמו כן, לפעול למניעה ולכיבוי השריפות המבוצעות בשטח זה שבתחום שיפוט המועצה.

"מצב זה מהווה לכאורה עבירות על חוק שמירת הניקיון, חוק אוויר נקי, והתקנות למניעת מפגעים - מניעת זיהום אוויר וריח בלתי סבירים מאתרים לסילוק פסולת. הנחיתי את המחלקה המשפטית של העיריה גם לערב את משרד מבקר המדינה כדי שיבדקו את השערורייה של חוסר משילות בסיסי במרכז הארץ, וכן לפתוח חפ"ק בשטח דהמש ולהציב שם באופן מידי צוות של גורמי הביטחון, איכות הסביבה והשיטור העירוני, לפעול סביב השעון, לבצע מארבים 24 שעות ביממה ולהגיב מידית בכל מקרה של שריפה במטרה ללכוד את העבריינים".

בשל כך, כאמור, בכוונת ראש העיר להוביל מחר הפגנת ענק בשטח דהמש, בהשתתפות כל עובדי העירייה ומאות תושבים שישונעו באוטובוסים מכל רחבי העיר, כהזדהות עם תושבי השכונות הסמוכות - ושכונת חב"ד בראשן ובמחאה כנגד כל הגורמים האחראים אשר אינם עושים די למיגור התופעה.

ומה אומרים על-כך התושבים?

בשיחה ל-COL טוענים מספר תושבי שכונת חב"ד, כי "בכל כמה חודשים ראש העיר מתעורר ומתחיל לפעול בעניין השריפות ממנו אנו סובלים כבר שנים רבות. ראש העיר תיכף מסיים קדנציה ראשונה בראשות העיר, ומעוניין לקנות את 'קולות' הציבור החב"די.

"בעבר, ראש העיר הודיע כי יוריד את 'מוקד העירייה' לשטח בו מתבצעות השריפות עד אשר הנושא ימוגר, ואכן הוא הוריד. אך בפועל, לאחר יומיים הצוות התקפל. ראש העיר צריך לדעת שישנם נושאים שהפעם יעלו לו ב'קולות' החב"דניקים בקלפי. הוא חייב למגר את התופעה כמו שהוא יודע לפעול.

"לא ניתן שאחת לתקופה ראש העיר יזרוק לנו עצם וינסה להוכיח כי הוא עומד לצדנו. אנחנו סובלים, לא הוא. שיעבור לגור בשכונת חב"ד חודש והכל יראה אחרת. ההפגנה היא בדיחה. הפגנה מול מה? הוא צריך לפעול במסדרונות בהם צריך לדפוק על השולחן ולגרום שלא יציתו עוד גפרור בשטח הנ"ל", אומרים תושבים מתוסכלים ל-COL.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.