מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשע״ה 21.10.2014

קשה עלי פרידתכם: כך נפרדו אלפי האורחים מחצרות קודשנו

אלפי האורחים שהסתופפו בחצרות קודשנו בחודש החגים השתתפו בכינוס צאתכם לשלום בארגון 'ועד תלמידי התמימים העולמי', המופקד על אירוחם של תלמידי התמימים מטעם הנהלות הישיבות ● יו"ר אגו"ח העולמית, השליח הרב אברהם יצחק שם-טוב חשף הוראות שקיבל מהרבי ● ה'חוזר' והמשפיע הראשי ב-770 הרב יואל כהן, עורר על דבר הצורך להחדיר ללבנו את הציפיה לביאת המשיח, להתעקש ולפעול לביאתו ● וגם: הרגע בו נעמדו האלפים להריע במחיאות כפיים, התשורה הייחודית והתכונה לקראת 'פירוק החבילות' קשה עליי פרידתכם - 100 תמונותאלפי אורחים במעמד הרשמי של 'צאתכם לשלום'. תיעוד ראשון
קשה עלי פרידתכם: כך נפרדו אלפי האורחים מחצרות קודשנו
צילומים: איציק רויטמן
כתב COL

'ועד תלמידי התמימים העולמי', המופקד על אירוחם של אלפי תלמידי התמימים שהגיעו להסתופף בחצרות קדשנו בחודש החגים, קיים אמש את מעמד 'צאתכם לשלום' הענק לקראת נסיעתם של אלפי האורחים למקומותיהם, אחר חודש עמוס, משביע ומושבע, כשהאירוח הגשמי והרוחני כולו נתון בידי ה'ועד', ב"כ של הנהלות הישיבות ברחבי תבל.

סביב שולחנות ערוכים בכל טוב, כשמקומם של בקבוקי המשקה אינו נפקד, הסבו אלפים רבים של האורחים, ניגנו יחדיו, האזינו לדברי התעוררות, אמרו 'לחיים' ופצחו בריקוד חסידי.

להחדיר ציפייה למשיח

הכינוס נפתח בהקרנת מראות קודש מיוחדים מפרידת האורחים מחודש תשרי אצל הרבי, והרגעים בהם הרבי מלווה אותם, ולאחר-מכן מזמין המנחה, הת' דוד אולידורט, את הרב אברהם שמואל בוקיעט, משלוחי הרבי בארץ הקודש, לקריאת פרק התהלים של הרבי.

אתמול חל יום היארצייט של הגה"ח הרב מרדכי מענטליק ע"ה, ראש ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית ב-770, ומגדולי החסידים בדור השביעי. אחיינו חביבו, הרב זאב יחזקאל הכהן כץ, גבאי בהמ"ד ובהכ"נ ד-770, מוזמן לשתף את תלמידי התמימים ברגעים וניצוצות מהתקשרותו של הרב מענטליק.

לאחר מכן, עולה ה'חוזר', הגה"ח הרב יואל כהן, שמרחיב בדברים על דבר הצורך להחדיר ללבנו את הציפיה לביאת המשיח, להתעקש ולפעול לביאתו.

יו"ר אגו"ח העולמית, הגה"ח הרב אברהם יצחק שם-טוב ניגש לדוכן ופותח בברכת "לחיים לחיים". הרב שם טוב משתף את האורחים ברגעים המיוחדים בהם נקראו חברי 'אגודת חסידי חב"ד' לחדרו הק' של הרבי ליחידות מיוחדת בה מסר להם הרבי שורת הוראות. הוא מקריא בפני הבחורים את רשימת הדברים שנכתבה לאחר היחידות ואת הגהות הרבי עליה בכתב-יד-קדשו, ומסיק את המסקנות וההוראות שהאורחים יכולים ללמוד מכך, בדברים מעוררים.

תרועות ומחיאות כפיים סוערות נשמעו בשעה שהרב צבי הירש אלטיין, יו"ר 'ועד תלמידי התמימים העולמי' ומשלוחי הרבי בפילדלפיה שעומד מאחורי המערך הענק של הכנסת האורחים הרוחנית והגשמית בחודש תשרי, והפעילות העניפה שמקיים הועד לאורך כל ימות השנה, מבקש להודות לתורמים הנכבדים שמקדישים מהונם ומאונם למען האורחים, ועושים כל שלאל ידם על מנת שהאירוח יהיה ברמה הגבוהה ביותר וללא כל דאגות בגשם וברוח.

המנה העיקרית מוגשת לשולחנות, תוך נגינה חסידית, ולאחר מכן האורח המיוחד, הגה"ח הרב ארי' ליב קפלן, ראש ישיבת תות"ל במונטריאול, פותח בדברים נרחבים על פלאי השהות בחודש תשרי במחיצת הרבי, והדרך בה ניתן להמשיך את זה על השנה כולה.

על המסכים מוקרנים קטעי וידאו בפרסום ראשון ומיוחד, באדיבות חברת jem, ולאחריהם פוצחים הבחורים בריקוד חסידי סוער. שעה ארוכה נמשכים ריקודי השמחה הסוחפים, תוך תחושת רוממות על הזכות של השהיה במשך חודש שלם במחיצת הרבי, והחלטה - להמשיך ולהשפיע את זה על השנה כולה.

מתכוננים לפירוק החבילות

את המשא האחרון נושא הרב יוסף יצחק הכהן כץ, משפיע ומשגיח ראשי של ישיבת תות"ל בבני-ברק. הרב כץ מרחיב בדברים על יסוד המאמר "במקום שמחשבתו של אדם שם הוא נמצא", ומאריך לבאר כיצד האורחים הרבים יכולים להמשיך ולהיות כאן, עם הרבי, גם בהמשך השנה, כאשר מחשבתם תהיה תקועה כאן באומץ, והחוויות המרוממות שעברו עליהם בחודש תשרי יינצרו בלבם בהמשך השנה.

לקראת סיום הכינוס, מתקיים סיכום של מערך הלימודים במשך חודש תשרי, והגרלת הענק על קונטרס מידו הק' של הרבי, כרטיס טיסה, וסטים יקרי ערך, והקהל פוצח שוב בריקוד של שמחה והתרוממות, ומתכונן 'לפרוק את החבילות'.

את המעמד כיבדו בהשתתפותם: הרב עזריאל חייקין, מזקני רבני אנ"ש; הרב יצחק גולדברג, ראש ישיבת תות"ל במגדל העמק; הרב שלמה זרחי, מנהל רוחני ומשפיע ישיבת תות"ל המרכזית ב770; הרב שלמה הלוי סגל, חבר הבד"ץ דשכונת קראון-הייטס; הרב שלום-בער בוטמן, משלוחי הרבי לתל-אביב; הרב מיכאל אהרן זליגסון, משפיע בישיבת 'אהלי תורה' ועורך מפתחות תורת רבינו; הרב ברוך כהנא, משפיע בישיבת תות"ל בקרית גת.

תשורה נדירה

ביציאה מן האולם, חולקה התשורה המיוחדת 'עומד בין ה' וביניכם' - הפקה מיוחדת של חברת jem עבור האורחים, המכילה הקלטות תפילות הרבי לפני העמוד במשך שלושה חודשים רצופים - תשרי-כסלו תשמ"ט; והחוברת המיוחדת 'עוד אבינו חי' שחיבר השליח הרב ישראל שמוטקין מוויסקונסין, המכילה קטעי שיחות והסברים בנושאי התקשרות.

טייערע ברידער, מיר וועלן זיך ווייטער זעהן, דער אויבירשטער וועט געבן געזונט און לעבן ועלן מיר פארן צום רבי'ן!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.