מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תש״ע 07.09.2010

קול שופר במחנה

מאות חיילים האזינו להרצאתו של הרב יוסף הרטמן על ראש השנה והאזינו לקול השופר בבסיס תובלה "אי שם" בנגב. המסורת החלה לפני 40 שנה בדיוק לסיפור המלא 
קול שופר במחנה
מאות חיילים האזינו להרצאתו של הרב יוסף הרטמן על ראש השנה והאזינו לקול השופר בבסיס תובלה "אי שם" בנגב.

זה התחיל לפני ארבעים שנה בדיוק. הרב יוסף הרטמן עבר עם משפחתו מכפר חב"ד לנחלת הר חב"ד בקרית מלאכי, בהוראתו ובשליחותו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, כדי לנהל את ביה"ס למלאכה שהוקם בר"ח אלול ה' תש"ל על-ידי הרה"ח ר' אפרים וולף ז"ל.

בחול המועד סוכות תשל"א, התחיל הרב הרטמן הצעיר, ל"אמץ" את בסיס תובלה הסמוך לקריית מלאכי. במשך השנים הלכה הפעילות והתרחבה נוספו עוד פעילים רבים, נוסד מנין קבוע בכל שבת.

הרב העביר הרצאות רבות לקצינים ולחיילים בהתנדבות, כל הפעילות היומית "מבצע תפילין" ע"י הרה"ח משה קליין ז"ל, הרה"ח חכם שמואל צלקשוילי ז"ל ועוד התקיימה עד לפירוקו של הבסיס והעברתו לנגב לפני כחמש שנים. צעירי חב"ד בנחלת הר חב"ד ממשיכים לאמץ את הבסיס בארגונו המסור והנמרץ של הרב יוסף הרטמן בכל חג ומועד (סוכות, חנוכה, פורים) מגייסים צוותים, בסיועו של מנהל צא"ח הרב ליפא קורצווייל.

השבוע, הוזמן הרה"ח יוסף הרטמן ל"מחנה תובלה", להרצות על ראש השנה ומצוות השופר וכן לזכות למעלה מארבע מאות קצינים וחיילים בשמיעת שופר. מפקד הגדוד סגן אלוף י' הודה בלבביות לרב הרטמן על היענותו להתנדב לכל בקשה ולהגיע עד לנגב "אי שם" להביא את ערכי היהדות לחיילים. בצורה יפה ומעניינת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.