מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשע״א 20.01.2011

פרסום ראשון: הרב חיים-שלמה דיסקין נבחר לרבה של קרית-אתא

הרב חיים-שלמה דיסקין, שליח חב"ד בקרית-אתא, נבחר הערב (חמישי) לרב העיר קרית-אתא ברוב של 16 קולות מתוך 24 קולות. הוא ישמש לצד הרב הספרדי שנבחר אף הוא הערב, הרב אליהו מימון ● 'אגודת-חסידי-חב"ד' בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב השקיעה מאמצים רבים כדי לגבש הסכמה כללית בעיר ולמנוע מאבקי בחירות מיותרים, ולבקשתה נכנס הרב שמעון אליטוב בעובי הקורה והוביל להשגת מתווה שישביע את רצון כל חלקי הציבור ● ר' מנחם גשייד, מיוזמי המהלך, בשיחה עם COL: "לרב דיסקין יש אהדה גדולה בכל העיר" ● עו"ד מרדכי אייזנברג ועו"ד נחמה ציבין, ניהלו את המאבק המשפטי בהצלחה רבה לסיפור המלא
פרסום ראשון: הרב חיים-שלמה דיסקין נבחר לרבה של קרית-אתא
מזל-טוב. הרב שלמה-חיים דיסקין, רב העיר קרית-אתא (צילום: ברלה שיינר, COL)

מאת מנחם כהן

הרב חיים-שלמה דיסקין, שליח חב"ד בקרית-אתא, נבחר בדקות האחרונות לרבה של העיר - בקרוב של 16 קולות מתוך 24. הוא ישמש כרב, לצידו של הרב הספרדי הנבחר, הרב אליהו מימון.

זכייתו של הרב דיסקין באה לאחר מאמצים רבים מצד 'אגודת-חסידי-חב"ד' בארץ-הקודש בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, ובמעורבות אישית נמרצת של הרב שמעון אליטוב, רב המועצה האזורית מטה בנימין וחבר מועצת הרבנות הראשית.

למהלך היה שותף גם ר' מנחם גשייד, יועצו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. "אני בן של תושב העיר, ולבקשת האדמו"ר ממקאווא נכנסתי לעניין", אומר גשייד הערב בשיחה עם COL, דקות לאחר הזכייה של הרב דיסקין. "יחד עם הרבה אנשים טובים, הצלחנו להגיע לתוצאה המבורכת. כל מי שמסתוב בקרית-אתא יראה אהדה גדולה לרב דיסקין - בכל שכבות הציבור, כולל גם בקהילה הספרדית".

המינוי הינו תוצאה של מאבק משפטי שניהלו עו"ד מרדכי אייזנברג ועו"ד נחמה ציבין, אשר בלעדיו לא היה מתאפשר המינוי. מאבק משפטי אשר כלל בין-היתר הגשת בג"ץ, ובג"ץ נוסף אשר לא הוגש, לבקשת משרד הדתות.

בקרית-אתא כבר שנים רבות שאין רב והרב דיסקין שימש בפועל כדמות רבנית בולטת - לאלפי תושבי העיר. הרב דיסקין זוכה להערכה רבה בקרב התושבים.

מול הרב דיסקין התייצב הרב מימון שזכה לתמיכתה של ש"ס. 'אגודת-חסידי-חב"ד' השקיעה מאמצים רבים כדי לגבש הסכמה כללית בעיר ולמנוע מאבקי בחירות מיותרים. במקביל, הרב אליטוב נכנס לעובי הקורה והוביל להשגת מתווה שישביע את רצון כל חלקי הציבור.

בעקבות זאת הוסכם כי בקריית-אתא יתקיימו בחירות לשני רבנים ראשיים, אשכנזי וספרדי. הרב דיסקין ייבחר לרב האשכנזי והרב מימון ייבחר לרב הספרדי, וכל הצדדים יתמכו במינויים האלה.

מינויו של הרב דיסקין, בא לאחר תקופה של שנים רבות שבה לא מונו רבנים מקרב חסידי חב"ד.

הרבנים שנבחרו בעשור האחרון הם הרב משה הבלין - רב העיר קרית-גת, והרב ישעיהו הרצל - רב העיר נצרת-עלית.

בעשור האחרון נפטרו 2 רבני ערים חב"דיים, בלתי-נשכחים: הרב בן-ציון ליפסקר זצ"ל - רב העיר ערד, והרב לוי ביסטריצקי זצ"ל - רב העיר צפת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.