מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״א 18.05.2011

ערב הוקרה מפואר לישיבת צעירי השלוחים בצפת ● גלריה

ערב הוקרה מפואר לישיבת צעירי השלוחים נערך אמש (שלישי) בצפת, יחד עם ציון שנת הששים לפטירת אחיו של הרבי, ר' ישראל אריה לייב שניאורסון ז"ל ● על המסכים הוקרן סרט על סיפורה של הישיבה: הישיבה שהגיעה לפסגה ● סגן שר החינוך, ח"כ מנחם אליעזר מוזס נשא דברים על חשיבותה של הישיבה, מהיכרותו את עבודת הקודש של השלוחים ברחבי העולם, תוך שהוא מספר על 'סגירת מעגל' אישית בערב זה לדיווח ולתמונות  
ערב הוקרה מפואר לישיבת צעירי השלוחים בצפת ● גלריה
צילום: ברלה שיינר, COL

ערב הוקרה מפואר לישיבת צעירי השלוחים נערך אמש (שלישי) בצפת, יחד עם ציון שנת הששים לפטירת אחיו של הרבי, ר' ישראל אריה לייב שניאורסון ז"ל.

בערב ההוקרה שנערך אמש השתתפו רבים מאנ"ש ורבנים נכבדים מכל רחבי הארץ, יחד עם האורחים הרב שמואל לו מלונדון והרב הלל דוד קרינסקי מניו יורק.

לפני האירוע, בשעה 7:00 התאספו האורחים יחד על תלמידי הישיבה לאמירת תהלים על ציונו של הוו"ח וכו' ר' ישראל ארי' לייב, ולאחר מכן המשיכו כולם יחד לאירוע ההוקרה שהתקיים בקמפוס הישיבה הנקרא על שמו, כאשר במקביל האירוע משודר בשידור חי באתר האינטרנט של הישיבה ורבים מההורים והתלמידים בעבר ובהווה הצטרפו לאירוע מכל רחבי העולם.

פתח את האירוע המנחה, השליח ומנהל הישיבה הרב חיים קפלן ממלא-מקום אביו השליח הבלתי נשכח הרב אריה לייב קפלן - מייסד הישיבה (שבימים אלו, ט"ז אייר, חל יום היארצייט שלו), שסיפר על הקמת ישיבת צעירי השלוחים וציין כי המוסד הראשון שהוקם בצפת - לאחר הקמת כולל האברכים ע"פ הוראת הרבי - הי' גמ"ח... שהרב קפלן ביקש וקיבל את אישורו של הרבי לקרוא לו "קרן ישראל ארי' ליב", והמוסד האחרון שהקים הוא ישיבת צעירי השלוחים, שברבות השנים זכתה לקמפוס מפואר, הנקרא אף הוא ע"ש אחיו של הרבי.

אל הבמה הוזמן הת' ישראל אריה ליב קיבמאן, שליח בליווערפול, אנגליה (מקום מגוריו ופטירתו של הריא"ל ז"ל) לערוך סיום על מסכת פסחים - כנהוג ביארצייט - שלמד בעל-פה במסגרת מבצע הלימוד בישיבה, יחד עם קבוצת תלמידים נוספת.

בעקבות הסיום התאפשרת תכנית מוזיקלית מרתקת ע"י אמן הקלרינט ר' חיים קומער.
כדבר מלכות - הוקרן קטע וידאו מיוחד ב'פרסום ראשון' שהוכן לכבוד ערב ההוקרה ע"י חברת המדיה החב"דית ג'עם, בראשות הרב אלקנה שמוטקין ומיסודו של אורח הכבוד של הדינער הרב הלל דוד קרינסקי - שיחה ממוצאי י"ג אייר תשמ"ז, בה הרבי מלמד הוראה משמו של בעל היארצייט.

המרא דאתרא דקהילת חב"ד בצפת הרב מרדכי ביסטריצקי שיבח את עבודת הישיבה, תוך שהוא מזכיר שהוא עצמו זכה לשמש בה מגיד שיעור, לפני שנכנס לתפקידו כמ"מ אביו הרב ז"ל.

בהמשך הובאו דברי הברכה של הרב חיים יהודא קרינסקי, יו"ר המרכז לעניני חינוך, שהיתה שותפה להקמת הישיבה, באמצעות שידור ווידאו. מאוחר יותר הוקרנו דברי ברכה גם מיו"ר כולל חב"ד הרב שלום דוכמן - השותפים בהקמת קמפוס הישיבה, מהרב משה קוטלרסקי, סיו"ר המרכז שהיה מיוזמי הרעיון להקמת הישיבה - יחד עם הרב קפלן ז"ל - וסייע רבות בשנותיה הראשונות. את מסכת דברי הברכה המשודרים סיים השליח הרב שייע העכט מניו יורק, חבר ועד השלוחים שע"י הישיבה, שאמר שמהיכרות אישית עם הישיבה, בעקבות בנו שלמד בה, זהו המקום המתאים ביותר עבור צעירי השלוחים בגשמיות וברוחניות.

על המסכים הוקרן כעת סרט על סיפורה של הישיבה: הישיבה שהגיעה לפסגה.

סגן שר החינוך, חבר הכנסת הרב מנחם אליעזר מוזס נשא דברים על חשיבותה של הישיבה, מהיכרותו את עבודת הקודש של השלוחים ברחבי העולם, תוך שהוא מספר על 'סגירת מעגל' אישית בערב זה, מאחר שהוא זכה לשמש בקודש את האדמו"ר הדברי חיים מוויז'ניץ' לפני כ-40 שנה, כאשר הוא התארח ב'מלון פסגה' - המשמש היום את קמפוס הישיבה.

דברים לזכרו של ר' ישראל ארי' לייב נשא המרא דאתרא דכפר חב"ד, הרב מרדכי שמואל אשכנזי, שהכירו בילדותו ושמע כו"כ סיפורים עליו ששמע מידידיו זקני החסידים.

בהמשך התקיים מבחן פומבי על מסכת פסחים שנלמדה בעל-פה על ידי 6 מתלמידי הישיבה במבצע שינון מיוחד. ראש הישיבה הרב שלום בער הרצל סיפר על רמת הלימודים הגבוהה בישיבה והאתגרים הלימודיים המוצבים בפני התלמידים, כאשר את המבחן עצמו מנהל רבה של יסוד המעלה, השליח הרב יעקב רייצעס.

לבמה הוזמן אורח הכבוד הרב הלל דוד קרינסקי לקבל את 'אות המייסדים' ולשאת דברי ברכה. ואת מסכת הנאומים חתם האורח המיוחד, חבר ועד השלוחים שע"י הישיבה, השליח הרב שמואל לו. הרב לו חלק מנסיונו הרב כמחנך וסיפר על קשרים שהיו לו עם משפחתו של ר' ישראל ארי' ליב.

בסיום החלק הרשמי הזמין המנהל הרוחני של הישיבה הרב שלמה אזרף את התלמידים שסיימו את המסכת לקבל תעודות הוקרה, כאשר מעניין לציין ששלושה מהם נושאים את השם "ישראל אריה ליב"... בסיום סיפר הרב קפלן כי כל תחזיות מזג האוויר צפו גשם בשעות הערב בצפת, אך פ"נ שנשלח לאוהל הק' פעל את פעולתו ומזג האוויר לא הפריע לקיום הערב, ולאחר ריקודי שמחה המשיכו התלמידים והאורחים בהתוועדות אל תוך הלילה ב'זאל' הישיבה.

את ערב ההוקרה הכין וניהל המנהל האדמניסטרטיבי של הישיבה הרב מנחם טרקלער.

 על ההפקה הופקדה חברת פליישמן הפקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.