מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשע״ב 20.11.2011

סערת הגאולה בכנס הארצי: "חסידים אינם טועים" ● גלריה

המוני חסידי חב"ד מכל רחבי הארץ השתתפו אמש (מוצאי-שבת) בכינוס הארצי השנתי ה-52 של חסידי חב"ד המאורגן על-ידי 'צעירי-אגודת-חב"ד' בארה"ק בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב ● את שולחן הנשיאות פיארו רבנים, ראשי-ישיבות, שלוחים ומשפיעים ● הכינוס עמד השנה בסימן "עשרים שנה לסערת הגאולה (תשנ"ב-תשע"ב), ובפני הקהל נשאו דברים הרב זושא אלפרוביץ', משפיע ישיבת תות"ל בקריית-גת, והרב אפרים דמיחובסקי, משגיח ישיבת תות"ל כפר-חב"ד שהציגו שתי גישות בעניין הצפייה לגאולה ● חסידי חב"ד ביישובים קטנים סיפרו על השליחות המיוחדת לסיפור המלא
סערת הגאולה בכנס הארצי:
(צילומים: מאיר דהן)

שרון גושן
צילום: מאיר דהן

קהל אלפים מכל רחבי הארץ מילא אמש (מוצאי שבת) את בית הכנסת "בית מנחם" לכינוס הארצי השנתי ה-52 של חסידי חב"ד בארץ הקודש, המאורגן כמידי שנה על ידי צעירי-אגודת-חב"ד. הכינוס עמד השנה בסימן "עשרים שנה לסערת הגאולה (תשנ"ב-תשע"ב)", והוא שולב בסעודת "מלווה מלכה" חגיגית. הכינוס נערך, כמידי שנה, בסמיכות ליום כ' במרחשוון – יום הולדתו של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע.

את הערב פתח המנחה בדברי ברכה והזמין את הקהל הרב ליטול ידיים ולהשתתף בסעודת ה"מלווה מלכה" החגיגית.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ואגודת חסידי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, פתח בקריאת מכתבו של הרבי לבאי הכינוס הארצי השנתי - מכתב שהרבי היה שולח מדי שנה לכינוס המיוחד.

כמידי שנה, מהווה הכנס "קבלת פנים" לאנ"ש והתמימים ששבו מחצר הרבי בחודש תשרי. הרב יעקב זכריה קטן, משפיע ישיבת תות"ל באלעד, נשא דברים כנציגם של האורחים ששבו מחצר הרבי. הרב קטן סיפר על הרצון שהיה לו לפני החגים לטוס לרבי, לצד הקשיים, ועל העזרה המפתיעה שקיבל ברגע האחרון. הוא תיאר את תחושת האחדות שחש באוהל הק' וב-770, ואת הרצון של כולם "לראות את מלכנו".

פרישת שלום מבית חיינו נשא גם הרב דוד אבא זלמנוב, משפיע בישיבת "תומכי תמימים" חב"ד באור יהודה. הרב זלמנוב דיבר על ההכנות הראויות שנדרש מכל חסיד לעשות לפני שהוא נוסע לרבי. "לבוא עם מטען רוחני לרבי", כלשונו, ועל הצורך שגם בני הבית ירגישו את ההכנות של חסיד לפני שהוא נוסע לרבי.

את הערב הנעימה בניגוני חב"ד מקהלת חסידי חב"ד עם הזמר ר' נמואל הרוש ובניצוחו של הקלידן ר' אלאור ולנר, שסחפו את הקהל בשירתם בריקודי שמחה.

את בימת הכבוד כיבדו בנוכחותם: הרב מרדכי שמואל אשכנזי רבו של כפר חב"ד, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד, הרב שמעון אליטוב חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ורב המועצה האיזורית מטה בנימין, הרב יוסף שמואל גרליצקי מנהל בית חב"ד בתל אביב ורב קהילת חב"ד בעיר, הרב אליעזר ברוד רבו של כרמי יוסף, הרב שלום בער בוטמן משפיע קהילת חב"ד בתל אביב, הרב דב טברדוביץ מו"צ בכפר חב"ד, הרב יעקב אדרעי מרבני אור יהודה, הרב זושא אלפרוביץ', משפיע ישיבת תות"ל בקריית-גת, הרב אפרים דמיחובסקי, משגיח ישיבת תות"ל כפר-חב"ד, ועוד.

סערת הגאולה: "חסידים אינם טועים"

האורות כבו, ועל מסכי הענק הוקרנה שיחה דרמטית מהרבי שנאמרה בפורים תשמ"ז על כך שעניין הגאולה עובר מ"הנשיא" אל "הכול", ועל האחריות האישית שכל אחד ואחת צריכים לחוש ולפעול להבאת הגאולה.

המנחה הרב נפתלי הכהן רוט, מנהל המרכז החינוכי-חסידותי של צאגו"ח הזמין את הרב אפרים דמיחובסקי, משגיח ישיבת תות"ל כפר-חב"ד לשאת דברים.

הרב דמיכובסקי סקר את ההתבטאויות של הרבי בנושאי משיח וגאולה ברבות השנים, החל מהמאמר הראשון שאמר הרבי בי' שבט תשי"א, וכלה בשיחות האחרונות שנשא הרבי בשנת תשנ"ב. הרב דמיחובסקי התמקד בעיקר בשיחה שנשא הרבי בדיוק לפני 20 שנה, בשבת פרשת חיי שרה, במהלך כינוס השלוחים העולמי, בה עורר ללמוד "לקוטי תורה" ו"תורה אור" בסדר מסודר במהלך השנה.

הרב דמיחובסקי תיאר את המתח והאווירה המרוממת שהיתה ב-770 בתקופה ההיא, ואמר כי לדעתו היו שטעו בהבנת הדברים של הרבי. "הרבי מעולם לא חישב קיצין, ולא עסק בכך. הרבי אמר ש"כלו כל הקיצין" ומסר את העניין לכל אחד ואחת מאיתנו. טעה מי שחשב שהרבי אמר "קץ" כביכול וקבע שמשיח יבוא בפרק זמן כזה או אחר.

כיום שואלים: "הייתכן שחלפו 20 שנה מאז, ומשיח טרם בא"?. השאלה במקומה עומדת, כי הרבי בעצמו אמר ש"כלו כל הקיצין", אבל הרבי לא ביקש מאיתנו לקבוע למשיח תאריכים להתגלות. עלינו להמשיך ולפעול להביא את משיח כפי שהרבי דרש מאיתנו, ולדעת שכל יום שעובר מקרב אותנו עוד יותר לביאת המשיח", אמר.

הרב זושא אלפרוביץ', משפיע ישיבת תות"ל בקריית-גת ביקש בפתח דבריו לחלוק על דברי הרב דמיכובסקי וקבע כי לדעתו "חסידים לא טעו". הרב אלפרוביץ ציין כי הציפייה למשיח בתשנ"ב היתה צפייה ואמונה של דבר שצריך להתרחש מיד, וכך הרגשנו ופעלנו, ולא טעינו בתחושה זו. "טעינו בדבר אחר. טעינו בכך שחשבנו שהרבי יעשה הכול לבד, ולא הפנמנו את העניין שהרבי מסר את העניין לנו", אמר.

הוא ציין את העובדה כי ישיבות חב"ד מלאות כיום בבחורים שנולדו לאחר ג' תמוז תשנ"ד. בחורים שלא זכו לראות ולשמוע את הרבי, אך מלאים חיות חסידית והתקשרות לרבי כחסידים וותיקים. "מי שחי את העבר בלבד, לא חי את משיח. אי אפשר להיתקע בעבר, כמו גם שאי אפשר לחיות רק בעתיד. צריכים לחיות את ההווה, ולדעת שהרבי מנהיג אותנו ואת העולם עכשיו", ציין.

הרב אלפרוביץ ציין גם שאמנם הרבי מסר את הבאת המשיח אלינו, אך עדיין צריך להיזהר שלא לעשות פעולות שיכולות להרחיק יהודים מדרך החסידות.

המד"א הרב מרדכי שמואל אשכנזי נשא אף הוא דברי ברכה והמשיך בנושא שבו עסקו הרבנים דמיחובסקי ואלפרוביץ'. "אכן, הרבי הורה בשיחת פרשת חיי שרה תשנ"ב לעסוק בלימוד שבועי של 'לקוטי תורה' ו'תורה אור', אבל אם דורות של חסידים שלמדו חסידות לא הביאו בכך את המשיח, האם דווקא הלימוד שלנו יעשה זאת?", תהה. "אין לנו הסברים ואין לנו תשובות, ואנחנו יודעים רק דבר אחד - שכל אחד ואחת מאיתנו צריך להרגיש אחריות להתנהג כמו שהרבי רוצה ולפעול להבאת הגאולה, ובוודאי פעולה כלשהי תכריע את הכף ותביא את הגאולה".

פעילות ביישובים קטנים

חלקו השני של הכינוס נשא את הכותרת "שליחות ביישובים", ואל הבמה הוזמנו שלושה חסידי חב"ד הפועלים ביישובים קטנים - הרב אמיר רבינוביץ, הפועל בנס-הרים; הרב נפתלי מינצברג, הפועל בכפר-נטר; והרב דוד רוזנפלד, הפועל בכרמי-צור. אל הרב רבינוביץ נלווה גם רב היישוב, הרב יצחק זינו, שבא אף הוא להשתתף בכינוס והביע את הערכתו הגדולה לפעילותו של הרב רבינוביץ.

הקהל היה מרותק לדברי האברכים הצעירים, שכל אחד ואחת מהם יש לו עיסוקים משלו לפרנסתו, ועם זה נטלו עליהם שליחות ופעילות ביישובים.

הקהל יצא מהכינוס בתחושת אחדות ובהחלטה נחושה להגשים את השליחות העיקרית שהטיל עלינו הרבי - להכין את העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.