מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשע״ז 07.06.2017

נסיעת מבחן קאדילק CTS

מותג היוקרה קאדילק מגיע אלינו למבחן. במשך מספר ימים בחנו שני דגמים של המותג ועל הדרך שמענו ממנהל פעילות קאדילק בישראל, את סיפורו של המותג, התוכניות לעתיד ועל הקשר בין דטרויט לניו יורק.
נסיעת מבחן קאדילק CTS
ב"ה
קאדילק, מעבר להיותו מותג יוקרה, נתפס כרכב של נשיאים. בין השאר נסע רבינו כל השנים בדגמים שונים של קאדילק כיאה לנשיא הדור. בישראל נסעו במשך שנים רבות ראשי ממשלה ונשיאים ברכבי שרד של קאדילאק.
רק שלקאדילק הייתה בעיה קטנה. בארה"ב וקנדה העריכו ואולי העריצו את המותג, אבל מחוץ לגבולות צפון אמריקה הוא נתקל בתגובות צוננות שלא תרמו למכירות. בשנות התשעים נעשו בקאדילק ניסיונות שונים (חלקם קצת מגוחכים...) להתאים את עצמם לאירופאים. כך יכולנו לראות דגמי שברולט ואופל עם לוגו של קאדילק והעולם למעט בודדים לא קנה את זה...
מנהלים באו והלכו וקאדילק נותרה מיובשת ומבוישת ביבשת. לפני מספר שנים הוחלט כחלק מהבראה כללית שלGM העולמית, שכמעט פשטה רגל, על מהפכה אמיתית בקאדילאק. לא עוד מנועי שמונה צילינדר אלא מנועי טורבו מודרניים וחזקים, דגש רב הושם על נהיגה ספורטיבית ומעבר להנעה אחורית. וכחלק משינוי התפיסה הועברו משרדי קאדילק המרכזיים מדטרויט המתבגרת לעיר ניורק בעלת האופי התוסס והצעיר.
התחלנו את היום הראשון עם ה-CTS , רכב פאר שרואה את עצמו מתחרה מול ב.מ.וו סידרה 5, אאודי A6 ומרצדס סידרה E. מחירו עומד על 370.000 ₪ ובגירסת הפרמיום הוא עומד על 400.000 ₪. התמחור שלו בגירסת הפרמיום זול יותר מהמתחרות מגרמניה בגירסת הבסיס שלהם. כך בעצם ממתגת את עצמה קאדילק בישראל מול מתחרותיה (זולה מעט מהמתחרים ובאיבזור עשיר יותר) ומתכננת להכפיל השנה את המכירות.
הדבר הראשון שתופס אותנו הוא העיצוב היוקרתי והמרשים שניבט מכל עבר, ברגע הראשון נעתקות המילים (וגם ברגע השני...) אפילו בסגמנט הפאר זה משהו שלא רואים כל יום.
מכל זווית שתסתכלו על הCTS - הוא מהמם. החל מפנסי הלד הנוזלים מלפנים ועד לתצורת רבת ההוד מאחור. אחרי שנרגעים ומעכלים, אנו מציינים לעצמינו שזה לא הקאדילק שהורגלנו אליה, למרות המידות הנדיבות הוא לא מתקרב אפילו לאורך של מכסה המנוע של הקאדילק דה-וייל האימתנית.
עיון בקטלוג העשיר מגלה שאת ה-CTS לא ניתן לקבל בישראל עם מנוע שש צילינדר אלא רק עם מנוע טורבו בנפח 2.000 סמ"ק שמנפק 272 כ"ס שרירים ו-40קג"מ. "הזוהי קאדילק"?! אנו שואלים את עצמנו ופותחים את הדלת.
תיערכו לעושר גם מבפנים, הוא מרהיב ומדהים לא פחות מבחוץ. המושבים, החגורות, רצפת הרכב, התקרה, הדשבורד ואפילו ההגה הגיעו בצבעי בז' יוקרתיים, החומרים איכותיים, מתגי בקרת האקלים מגיעים בתצורת הלוגו של של קאדילק וזה מקסים. רשימת האיבזור ארוכה כאורך הרכב ומכילה כמעט כל מה שקיים היום בעולם הרכב (חוץ ממסז' למשל...)
לא הכל מושלם. המושבים לא מספיק תומכים, בלם היד הידני לא ממוקם במקום שימושי. מערכת המולטימדיה ובקרת אקלים מרהיבים לעין ומתוחכמים אך פרקטית אנו מעדיפים את זה עם מתגים אמיתיים.
המנוע חזק ועוצמתי מאד ואחרי השהיה קלה בתחילה, הוא נמרץ מאד וספורטיבי בנשמתו וממלא אותנו בהרהורים מדוע בעצם צריכים לייצר עדיין מנועים אימתניים, אם מנועי הטורבו כה חזקים.
היציבות על הכביש המגיעה בזכות ההנעה האחורית (שגובה בהחלט מחיר בשורה האחורית, בה אף נוסע לא יכול לשבת באמצע) ספורטיבית בנשמתה וקשה להאמין שמדובר ברכב אמריקאי...
סיכום: לא רק פאר והדר בקאדילאק. ה- CTSהתגלה כרכב סלון ספורטיבי שמתחרה היטב מול הטובים שבקבוצה.
החזרנו את הרכב לסוכנות בהרצליה וקיבלנו את מפתחות הרכב הכי נמכר של קאדילק בשנים האחרונות ועל זה בע"ה בפרק הבא...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.