מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשע״ה 16.06.2015

נסיעת מבחן: מיצובישי פאג'רו ● אלה ברכב

הפאג'רו הוא רכש שטח קשוח. כבר שנים שהוא הפך לסמל של ג'יפאים עם כובע בוקרים והרבה אבק על הנעליים ● אבל יש גם אנשים, מסתבר, שעבור האייקון הזה הם מוכנים לשלם את מחירו הגבוה רק בכדי שישב להם בחניה ● בשבילם שלחנו את כתב הרכב שלנו, שמואל מתן, לבחון את הפאג'רו  מיצובישי פאג'רו  מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
נסיעת מבחן: מיצובישי פאג'רו ● אלה ברכב
מיצובישי פאג'רו

שמואל מתן

הפאג'רו הוא רכב שטח ותיק שלועס סלעים לארוחת בוקר ומנשנש דיונות בין הארוחות... מי שנוהג בדרך כלל בפאג'רו הם אנשים שממונם בידם וזקוקים לרכב שטח, כאלו שרכב שטח עבורם הוא רכב כדי לבלות בזמנם הפנוי והסוג השלישי הם ילדי משפחת מתן שהתחזיות לשלג בחורף גרמה להם להסביר לי בכל הרצינות שחייבים רכב שטח חזק וגדול כדי לעמוד בפקק הנוראי בדרך לחניון של אתר החרמון...



לעירוני כמוני שהחול היחיד שהוא ראה בחיים היה בגן השעשועים, אין הבנה רבה בנסיעת שטח, מושגים כמו דיפרנציאל או נעילת גלגלים נשמעים לי כמו יוונית... די לי בזה שהצלחתי להשיג רכב שטח כדי שהמסע צפונה יוכל לצאת לדרך. במיוחד שהוא מגיע עם אופציה לשבעה מקומות ישיבה...

אבל ברגע שנציג המכירות מסביר לי באריכות על כל הבקרות שמסייעות לפאג'רו בשטח ומראה לי את מגן הגחון המסיבי, אני מתחיל להבין שיש כאן אפשרות לחוויה שונה שאותה אולי אני עלול לפספס.

שישי בבוקר, צומת אלונים, הפסקה קצרה. תוך כדי תדלוק נכנס פאג'רו לבן לתחנה ונוצר שיח נהגים קצר. איך הוא? אני שואל. תלוי, הוא עונה. בשטח הוא "חבל על הזמן", אבל אם אתה צריך אותו רק לכביש יש לך את האאוטלנדר שעולה חצי מזה ... בשביל כביש לא קונים פאג'רו!  הוא חתם את נאומו הספונטני, טיפס חזרה ונעלם...



הפאג'רו נותן את המראה הנכון. הוא קשוח, יש לו גלגל רזרבי מאחור, צמיגי שטח מגודלים ועיצוב רבוע שמזכיר רכבי שטח בריטים.

אם תיקחו אותו ברמת הגימור DAKAR שמספקת תאורת לד ועוד קצת, תקבלו נוכחות עם הרבה רושם.
פתיחת הדלתות חושפת תא נוסעים שמתבגר לאיטו, הפאג'רו כבר איתנו מ-2003 והוא לא סמל החדשנות, למרות שיש לו את כל האיבזור שצריך. מצד שני זה מראה על חוסנו. יצא לי לאחרונה לנסוע כטרמפיסט על פאג'רו בת 12 שנה ולא ראיתי הבדל מהותי וגם לא סימני זקנה, הכל עובד כאילו עכשיו יצא מהניילונים. המושבים ניתנים לכיוון ע"י ברזים מיושנים, דווקא תומכים אבל קצת צרים.



שתי רמות גימור לפאג'רו. ה-DAKAR  מגיעה עם מושבי עור בהיר בהפעלה חשמלית, מדרגות צד, צמיגי 18, גג שמש חשמלי, תאורת לד קדמית והיא נותנת תחושת יוקרה ומצדיקה רכישה של רכב בסכום של 334.900 ₪. גירסת ה-DESERT פשוטה יותר אבל פחות תכאב לכם להכניס אותה לשטח ותעלה לכם 322.900 ₪.

המנוע הוא טורבו דיזל בנפח 3.200 סמ"ק, הוא מספק 200 כ"ס ולא נועד לתאוצות רמזורים... לחיצה לא עדינה על דוושת התאוצה בנסיעה על הכביש תחדיר לתא הנוסעים רעש של מנוע דיזל שיגרום לכם לוותר... בעבר שווקו גם מנועי שש צילנדרים לוגמי בנזין, אבל הציבור לא אהב אותם וכיום זוהי גירסת המנוע היחידה.

השורה השנייה תתאים גם למי שנוהגים עבורו. יש כאן תאורה אישית, בקרת מזגן (שלא ניתנת לשליטה מתא הנהג), מחזיקי ספלים ומקום מרווח מאד.



השורה שלישית תתאים לשני ילדים, היא נשלפת מתוך רצפת הרכב ומסורבלת לפתיחה ולכניסה אליה.  אך כשהיא נפתחת, תקבלו מקום אחסון נוסף לציוד, זה יתרון חשוב לרכבים שלא שופעים במקום למטען.

אז איך היה בסוף? הנסיעה ברחובות הערים המושלגות נסכה בנו ביטחון שרק רכב שטח יכול להעניק אבל בפועל לא הוצרכנו להשתמש בזה כי השלג לא נערם כ"כ גבוה כפי שצפו החזאים.



דברי הסיכום שלנו: הפאג'רו הוא רכב שטח אמיתי, וככזה הוא יעניק לבעליו חופן של שימושיות, הרבה כיף ויכולת אמיתית של נסיעה בכל תוואי שטח, אם אינכם חיות שטח לכו על הגירסה היקרה, היא מצדיקה את המחיר, התוספת של 12.000 ₪ זעומה יחסית ושווה לכם הרבה יותר .

הערה: התמונות המצורפות הם של רמת האיבזור DAKAR.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.