מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשע״ה 22.04.2015

התעלומה נפתרה: מדוע ביקש ערבי להעביר תפילין לבית-חב"ד?

לפני שבועיים דווח ב-COL על ערבי שהעביר 2 זוגות תפילין - רש"י ור"ת - לבית-חב"ד במעלה אדומים. עכשיו, נפתרה התעלומה. כל הפרטים - בפנים לסיפור המלא
התעלומה נפתרה: מדוע ביקש ערבי להעביר תפילין לבית-חב
צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL
חיים ברון

מספר יהודי: "לפני כשנתיים הייתי בבני ברק, יצאתי מהרכב למספר דקות, כשחזרתי לרכב - התפילין שבתוכו לא היו. לאחר תקופה קיבלתי מכביש 6 חשבון לתשלום עבור נסיעה בכביש 6, בכיוון הכפר הערבי עזריה, הסמוך למישור אדומים, עם תאריך של יום הגניבה. אז הבנתי שהתפילין לא יחזרו אלי. למרות זאת, השארתי הודעה ב'מכון פאר' על הגניבה".

בראש חודש ניסן תשע"ה התקבל טלפון ב'מכון פאר' ממי שהזדהה בשם שמואל.

"אני שליח חב"ד במעלה אדומים", הזדהה האיש מעבר לקו, "הבוקר נכנס ערבי (דיווח ראשוני על-כך דווח באתר. ח"ב) ומניח שקית עם שתי זוגות תפילין ואומר לי: 'תטפל בזה'. מרוב עיסוק ומרוב תפילין שעוברים תחת ידי במסגרת מבצע הנחת תפילין, חשבתי שמדובר בתפילי השייכים למבצע וברגע הראשונה הנחתי את השקית. כשעיינתי בהמשך בשקית, ראיתי שמדובר לגמרי במשהו אחר.

"על השקית היה רשום בתפילין של רש"י וגם בתפילין של ר"ת ראשי תיבות א.ד.ל. בחיפוש שערכתי בתוך התפילין", המשיך וסיפר השליח, "ראיתי מדבקה של 'מכון פאר', שכתוב בה 'נבדק אב תשנ"ה' - כלומר התפילי התפילין נבדקו ב'מכון פאר', לפני כעשרים שנה.

"כפי שאני מכיר את 'מכון פאר' עם הרישומים המדויקים שלהם, הבנתי שיוכלו לסייע בהשבת התפילין, ואכן, במהירות הבזק ב'מכון פאר' איתרו במחשב את בעל התפילין והודיעו לי מי זה. יצרתי איתו קשר והתברר שאכן אלה התפילין שלו. באותו יום התפילין הוחזרו לבעליהם"...

ומדוע החזיר הערבי את התפילין? השליח פתר את התעלומה: "בבירור שערכתי מתברר כי זה שהביא את התפילין הינו בעל מוסף במישור אדומים והתפילין נמסרו לו כתשלום עבור תיקון הרכב הגנוב, ומכיוון שלא הצליח לממש את התשלום, החליט להעבירם לבית-חב"ד".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.