מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשע״א 15.09.2011

לראשונה מזה 70 שנה: הכנסת ספר תורה באלבניה ● גלריה

בעיר טיראנה בירת אלבניה נרשם בימים אלה אירוע היסטורי: לראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה הוכנס ספר תורה לבית הכנסת החדש בעיר ● את האירוע החגיגי כיבדה בנוכחותה משלחת "מרכז רבני אירופה" בראשות הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר ● את הספר תרם איש העסקים הישראלי מר מאיר סוויסחורדר לזכר הוריו ואחיו, הי"ד, שנרצחו בפיגוע במסעדת 'סבארו' בירושלים לפני כעשור  לדיווח ולתמונות
לראשונה מזה 70 שנה: הכנסת ספר תורה באלבניה ● גלריה
צילום: מאיר אלפסי
בעיר טיראנה בירת אלבניה נרשם בימים אלה אירוע היסטורי: לראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה הוכנס ספר תורה לבית הכנסת החדש בעיר.

את האירוע החגיגי כיבדה בנוכחותה משלחת "מרכז רבני אירופה" בראשות הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, כשעל האירוע מנצח שליח חב"ד ורבה הראשי של אלבניה, הרב יואל קפלן.

משנות ה-40 ובמשך ארבעים שנים תמימות נשלטה אלבניה על ידי המנהיג הקומוניסטי אנוור הוג'ה שאסר בה כל פולחן דתי, ובכלל זה גם את קיומה של היהדות במדינה. בשנים האחרונות, לאחר עשורים של נתק מהיהדות, מתחילה הקהילה היהודית באלבניה לחזור לשורשיה. במסגרת זו, לפני כשבוע קיבלה הקהילה הכרה רשמית מהמדינה ואתמול, כאמור, היא זכתה אף בספר תורה ראשון ומהודר שהוכנס לבית הכנסת שלה.

את הספר תרם איש העסקים הישראלי מר מאיר סוויסחורדר לזכר הוריו ואחיו, הי"ד, שנרצחו בפיגוע במסעדת 'סבארו' בירושלים לפני כעשור. יחד עמו השתתפו באירוע גם אחיו ואחותו שנותרו יחד עמו ממשפחתם. זכר המשפחה שנגדעה יחד עם ההתרגשות מהאירוע ההיסטורי לא הותירו אף אחד מהמשתתפים אדיש.

מוקדם יותר באותו היום נפגשה המשלחת עם נשיא אלבניה, ד"ר באמיר תופי, עם ראש הממשלה, ד"ר סאלי בארישה, ועם ראש עיריית טיראנה, ד"ר לולזים באשה, כשכל השלושה מביעים באוזני הרבנים את מחויבותם המלאה להמשך פיתוחה של הקהילה היהודית ההולכת וגדלה במדינתם. את המשלחת ארגן הרב לוי מטוסוב, מנכ"ל משרד European Jewish Public Affairs, אשר נמצא במהלך כל השנה בקשרים הדוקים עם ממשלות אירופה.

ההתעוררות והפריחה היהודית באלבניה ובמדינות הבלקן הסמוכות לה מתבצעת על ידי הרב יואל קפלן הפועל בהכוונתו ועידודו של סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך הרב משה קוטלרסקי ובתמיכתה הנדיבה של קרן משפחת ראהר בארה"ב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.