מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשע״ו 15.08.2016

כשהרבי הורה להתפלל דוקא באלמא אטא... ● מיוחד

שבוע לפני המעמד ההיסטורי של כנס השלוחים האירופאי שיתקיים במוסקבה, COL חושף את הסיפור המופלא מאחורי בקשת הרבי לפני 25 שנה לנסוע לציון אביו הרב לוי יצחק שניאורסון, והקשר שלה לכינוס הנוכחי ● לפני 8 שנים בכינוס השלוחים במושב המרכזי, נאם רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר באידיש, סיפר על השתלשלות העניינים והוראתו השמימית של הרבי ● בפנים: קטע הוידאו, ותרגום מלא לעברית  צפו
כשהרבי הורה להתפלל דוקא באלמא אטא... ● מיוחד
בתמונה: רבה של רוסיה השליח הגר"ב לאזאר נואם בכינוס השלוחים בשנת תשס"ח (ארכיון COL)

כתב COL

מעמד היסטורי: בציון 25 שנה לבקשת הרבי לנסוע לציון אביו הרב לוי יצחק שניאורסון, ייפתח ביום ראשון י"ז מנחם-אב כינוס השלוחים לשלוחי הרבי באירופה ובמדינות חבר-העמים לשעבר.

כינוס השלוחים האיזורי, בו יתכנסו למעלה מ-500 שלוחים, אותם יקבל המארח רבה של רוסיה, השליח הרה"ג בערל לאזאר, ובראשות סיו"ר ה'מרכז לעניני חינוך' הרב משה קוטלרסקי, ימשך על פני שבוע, בכנס של החלטות טובות, התעלות, ושבת אחים גם יחד, להמשך העשייה בתנופה גדולה עד למימוש המלא – ביאת משיח צדקינו.

מה היתה בקשת הרבי השמימית לפני 25 שנה, איך היא בוצעה למעשה, וכיצד הכינוס הנוכחי ממשיך את בקשת הרבי מאז?

לפני שמונה שנים, במושב המרכזי של כינוס השלוחים, חשף הרה"ג הרב בערל לאזאר את הסיפור המלא.

הוא נשא דברים סביב מוטו הכינוס "ואתם תולקטו אחד לאחד" ומשמעותו שלא להשאיר אף יהודי בדד, ולהגיע לכל יהודי. הוא סיפר כי על כנס שלוחי חב"ד באירופה שנערך בשנת תשנ"א ואשר נערך גם בערים ליובאוויטש, מוסקבה, ואלמא-אטא.

לצפייה בנאומו של הרב לאזאר:




תרגום מלא מאידיש, של תוכן דבריו:


"במהלך הכינוס מסר הרב קוטלרסקי דו"ח לרבי על הנעשה בכינוס, וכשהגיעו השלוחים לאלמא אטא הרבי הורה שהשלוחים יתפללו מנחה באלמא-אטא. המשימה לא היתה קלה, מאחר והמטוס כבר היה צריך לצאת.

"ניסינו בדרכים שונים לעכב את הטיסה, אך שום דבר לא עזר, והדבר כאב לנו שלא הצלחנו ליישם את הוראת הרבי. עלינו למטוס, אך ברגע האחרון מזג האוויר השתנה וכך שהצלחנו להתפלל מנחה וליישם את הוראת הרבי", סיפר. "מה שה' לא עשה ליעקב אבינו הוא עשה לשלוחים שעיכב אותם בכדי שיוכלו להתפלל מנחה באלמא אטא".

הרב לאזאר סיפר כי בשמחת-תורה האחרון הגיע אליו יהודי במוסקבה ושאל אותו האם הוא היה באלמא-אטא באותו כינוס בתשנ"א. הרב לאזאר השיב בחיוב, והיהודי סיפר כי באותו זמן הוא שהה בעיר, וראה מאות רבנים יהודים שמתכנסים. אחד השלוחים פנה אליו ושאל אותו האם הוא יכול להחליף לו כסף.

השליח שאל ליהדותו, ולאחר שהתברר כי הוא יהודי הוא הניח עימו תפילין. "מאז, לא היה לי שנים ארוכות קשר ליהדות, אך היום החלטתי להיכנס לבית הכנסת ולהתפלל", סיפר היהודי.

עוד סיפר הרב לאזאר כי רק לאחרונה נפתח בית ספר יהודי באחד מערי רוסיה, והמושל בעצמו שילם סכום של מאות דולרים לפתיחת בית הספר. "רואים כיצד אותה המדינה, כפי שכינה אותה הרבי, שפעם היתה נגד היהדות, מסייעת כיום והפכה את עורה מן הקצה אל הקצה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.