מערכת COL | יום ט"ז תמוז ה׳תש״ע 28.06.2010

כפר יונה: הזרם הממלכתי דתי נגד בית חב"ד

סערה בזרם הדתי. בחודש מרס השנה הודיע ראש מועצת כפר יונה, אפי דרעי, כי בבית הספר הממ"ד "בר אילן" ביישוב יוצב קרוואן עבור ילדי גן חב"ד, עד שייבנה מקום קבע, לו יועדה כבר קרקע ● ההודעה הסעירה את הורי תלמידי בית הספר שהתנגדו נחרצות למהלך. לדבריהם לא מקובל לשים במקום אחד שני זרמים ביהדות ● השליח בכפר יונה הרב נחמיה שמרלינג בשיחה עם COL: "מזה למעלה מעשר שנים שבית חב"ד מנהל תהליך לקבלת שטח לבניה, תהליך שמתנהל בתיאום מלא עם המועצה והגיע לשלבים האחרונים, אשר על כן החליטה המועצה וביוזמתה לפנות את שטח הגנים" לסיפור המלא
כפר יונה: הזרם הממלכתי דתי נגד בית חב
צילום אילוסטרציה ● למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה

mynet

סערה בזרם הדתי. בחודש מרס השנה הודיע ראש מועצת כפר יונה, אפי דרעי, כי בבית הספר הממ"ד "בר אילן" ביישוב יוצב קרוואן עבור ילדי גן חב"ד, עד שייבנה מקום קבע, לו יועדה כבר קרקע.

ההודעה הסעירה את הורי תלמידי בית הספר שהתנגדו נחרצות למהלך. לדבריהם לא מקובל לשים במקום אחד שני זרמים ביהדות, לבד מן העובדה שכניסת ילדי גן לחצר בית הספר אינה תואמת חברתית לילדי בית הספר, הגדולים מהם בשנים.

ביום ראשון השבוע הגיעה לסיומה הפרשה כשההחלטה בוטלה לשמחת ההורים. המהלך הפתיע את ההורים משום שרק בשבוע שעבר, למגינת ליבם, כבר הגיעו מודדים לבית הספר בכדי לקדם את המהלך. 

נציגות ההורים זומנה לישיבה עם ראש המועצה, דרעי, וגורמי חינוך ביישוב, במהלכה העלו את טענותיהם והשגותיהם לשידוך הכפוי שנכפה עליהם וראש המועצה הודיע להם על ביטול ההחלטה.

ממועצת כפר יונה נמסר בתגובה: "בישיבה שהתקיימה עם נציגי חב"ד ביום ראשון בבוקר, הוחלט לדחות את ההעברה הזמנית של גני חב"ד למתחם בר אילן בשנה אחת".

"הסיבה לדחייה היא שבבדיקה שערכנו לקראת ביצוע המעבר, הסתבר שתשתית החשמל של בית הספר אינה ערוכה כעת לקלוט מבנים נוספים וביצוע התאמת המערכת עשוי לעלות כסף רב. לאחר בדיקת הוזלת העלויות תבוצע ההעברה". 

"לגבי היכולת הכספית, אכן התנאי להקצאת הקרקע לחב"ד על ידי המועצה היא הוכחה להימצאות לפחות שליש מתקציב עלות הבנייה של המתחם החדש, כסף אשר לטענת חב"ד עומד לרשותם".

השליח בכפר יונה הרב נחמיה שמרלינג אמר ל-COL כי "לפני כמה שנים, ביוזמת סגנית יו"ר המועצה דאז, שסיעתה מזוהה עם הכוחות היותר רדיקליים בישראל, וכנסיון להציל את ביה"ס הממ"ד בכפר יונה, הוחלט על הקמת גנים תורניים שישביחו שכבה צעירה, הגנים הוקמו ע"י המועצה והינם ממ"ד והמועצה בקשה מבית חב"ד לנהלם מתוך אמונה באיכות החינוך והפיקוח עליהם, מיני אז מתפתחים גני חב"ד וגדלים משנה לשנה, ועימם ב"ה כל הגנים הדתיים בכפר יונה, ובוגרי הגנים ממשיכים או לחינוך חבד"י או לביה"ס.

מזה למעלה מעשר שנים שבית חב"ד מנהל תהליך לקבלת שטח לבניה, תהליך שמתנהל בתיאום מלא עם המועצה והגיע לשלבים האחרונים, אשר על כן החליטה המועצה וביוזמתה לפנות את שטח הגנים ולהעביר את ארבעת המבנים (ולא "איזה קארוואן"- המשתמע כמעט כמאחז בלתי חוקי על איזו גבעה) למתחם הנמצא בשולי ביה"ס הממ"ד ובו עמדו בעבר מבנים יבילים ששימשו את חטיבת הביניים הדתית שנסגרה.

חלק מועד ההורים של ביה"ס המתנהל תוך מאבקי כח אינסופיים בינם לבין עצמם, ניצל מהלך מובנה ובריא לנסיון לצבור כמה נקודות ומציג את בית חב"ד כגוף פירטי או כוחני, עד כה נמנענו מלהגיב שכן היוזמה היא של המועצה האחראית לחלוטין לכל המתרחש.

בסוף השבוע האחרון פירסם יו"ר ועד ההורים המודח של ביה"ס(שהוציא בזמנו את ילדו היחיד מגני חב"ד כי... לא נבחר כחבר בועד הורי הגן), שאת צעדיו הראשונים ותורתו הבסיסית רכש בבית חב"ד ואף היה חבר בועד בית הכנסת בו אני מכהן כרב (עד שבבחירות האחרונות לא נבחר) כתבה מגמתית ומסולפת שכל עיקרה להאדיר את שמו, וזאת לאחר שבישיבה ענינית ומקצועית עם יו"ר המועצה ועובדיה, הסתבר שלא ניתן טכנית לבצע את ההעברה והוחלט לדחותה בשנה עד שהמועצה תפתור את הבעיות הטכניות, בד בבד עם העברת הקרקע באופן סופי.

דחיה עינינית זו נוצלה ע"י הנ"ל ומעמידה אותו ואת העיתונות המקומית באור מגוחך, כשכל תושב שפוגש אותי ברחוב יודע ומודע לאמת. תחקיר אמיתי יגלה בפעם המי יודע כמה עד כמה צדקו דברי הרבי בהתבטאו על עיתונות מגמתית בביטוי "רוממות השקר בגרונם ועט פיפיות בידם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.