מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשס״ז 26.08.2007

ירושלים: "מעלה הרב ננס" נחנך במעמד מרשים

מאות תושבי שיכון חב"ד בירושלים התאספו לטקס רשמי של עיריית ירושלים - חנוכת וטקס קריאת שם למעבר "מעלה הרב ננס" על-שם איש מסירות-הנפש הרב אליעזר ננס ע"ה ■ נשאו דברים: רב מרכז העיר הרב זאב-דוב סלונים, ר' בנימין זילברשטרום הפועל רבות להנצחת הרב ננס וחבר העירייה, ר' יעקב שנור, הביא את ברכת ראש-העיר ר' אורי לפוליאנסקי ■  בסיום האירוע, פצחו המשתתפים בריקוד חסידי ■ COL מגיש: דיווח מלא, תמונות וקליפ וידאו מהאירוע לסיפור המלא ● העירייה החליטה לקרוא רחוב ע"ש הרב ננס; האופזיציה כועסת
ירושלים:
הוקרה לאיש מסירות-נפש. ממראות חנוכת "מעלה הרב ננס" ● צילומים: COL

מאת כתב COL בירושלים

תושבי שיכון חב"ד התאספו לטקס רשמי מטעם עיריית ירושלים לחנוכת וטקס קריאת שם למעבר המוביל מרחוב 'אלקנה' בשיכון חב"ד ירושלים ויורד לבית-הכנסת 'היכל לוי-יצחק' חב"ד, המעבר נקרא "מעלה הרב ננס" על-שם איש מסירות-הנפש הרב אליעזר ננס שהיה תושב המקום במשך
למעלה משלושים שנה.


את האירוע פתח רב מרכז העיר הרב זאב-דוב סלונים שדיבר והדגיש את גדלותו של הרב ננס ואמר שהוא לא היה "ננס" אלא "ענק" ושזה כבוד גדול בשבילנו לזכור את הרב ננס בכל עת שאנו עוברים במקום זה.

בהמשך נשא דברים האחיין של מרת ריזל ע"ה, זוגתו של הרב ננס, ר' אברהם ניימרק, שהעלה את זיכרה ודיבר בעניין מסירות-הנפש שלה לצידו של הרב ננס .

 
ר' בנימין זילברשטרום שפועל רבות להנצחת זיכרו של החסיד ר' אליעזר ננס נשא דברים והעלה על נס את מסירות-הנפש של הרב ננס במשך כל-כך הרבה שנים ברוסיה הסובייטית. "מן הראוי לאחר שניתן השם של הרב ננס לדאוג לשיפור המקום שיהיה מקום מכובד ונאה", אמר.

במהלך דבריו, ביקש מתושבי שיכון חב"ד להירתם ולפעול ביחד לשיפור ויעול המקום, הרב זילברשטרום סיים את הדברים באומרו ש"אין ספק שנשמותיהן של הרב ננס ורעייתו מרת רייזל ע"ה נמצאים איתנו במעמד הזה ובפרט שגם נאמרו ד"ת ואמירת לחיים, ובודאי ימליצו טוב לכל המשתתפים ולכל תושבי שיכון חב"ד בתוככי כלל ישראל להתברך בכתיבה וחתימה טובה בגו"ר ועד לשנת גאולה וישועה".


חבר המועצה בעיריית ירושלים ר' יעקב שנור הביא את ברכתו ונאומו של ראש עיריית ירושלים מר אורי לפוליאנסקי שהיה אמור להיות נוכח באירוע, אך ברגע האחרון נבצר ממנו להשתתף.

הרב זילברשטרום הוזמן ע"י נציגי העיריה לקבל לידיו את שלט הרחוב. למעמד הסרת הלוט התכבדו לתשואות ציבור הנוכחים מנהל "היכל מנחם" הרב בנימין זילברשטרום, חבר מועצת העיר הרב יעקב שנור ומנהל 'צעירי-אגודת-חב"ד' בירושלים הרב נפתלי רוט.

כיבדו את המעמד בנוכחתם: הרב זלמן-נחמיה גולדברג, הרב נחום מרגליות, הרב צבי-משי זהב, הרב  ישראל פריימן, הרב נחמן קירשנבוים, הרב צבי אייזנבך,  איש יחסי הציבור של ספרית "היכל מנחם" הרב צבי רודרמן ועוד נכבדים מתושבי שיכון חב"ד.

האחיין ר' אברהם הוזמן לאמירת משניות וקדיש, ולסיום יצא הקהל בריקוד נלהב בניגון המתאים לר' לייזר ננס 'ניעט ניעט נקאוו' ובניגון כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה.

יצוין כי את הרעיון של קריאת השם הגה הרב חיים מילר יו"ר 'התנועה למען ירושלים' שגם השתדל ותרם בענין הכנת ושיפור המקום וזכות המצווה תעמוד לו בכל המצטרך.






לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
תמונה של הרב ננס לא תזיק..
י"ג אלול ה׳תשס״ז
...
2.
רק הירושלמים
י"ג אלול ה׳תשס״ז
רק הירושלמים
3.
זו היא ההנצחה?
י"ג אלול ה׳תשס״ז
שעליה מדברים כבר שנים?

ירושלמי
4.
יפה מאוד
י"ג אלול ה׳תשס״ז
טוב מאוד לראות את הרב גד פריימן שליט"א בתמונות
5.
כל הכבוד !!!!
י"ג אלול ה׳תשס״ז
כל הכבוד לרב יעקב שנור נציג חב"ד בעייריה שדאג להנצחה , ושעמד מול אותם גורמים בעייריה שהתנגדו לעניין .
6.
מה פה
י"ג אלול ה׳תשס״ז
איפה הרב אריה גלדברג
7.
מי שעמד ועומד כל הזמן מאחורי הקלעים
י"ד אלול ה׳תשס״ז
הרב בנימין זילברשטרום מי-ם, היה מקורב ועוזר מאוד לרב ננס, שהיה חשוך בנים.
הרב בנימין זילברשטרום היה מסור לו כמו אב וכמובן גם לאשתו.
ואחרי שנים של עזרה וסיוע להם. אף קרא בשמותם את ילדיו, כי הרי אין מי שיקרא על שמם. (חשוכי ילדים רח"ל).
ועתה, הרב הנ"ל דאג ועבד ללא לאות כדי להשיג את מטרתו שיקרא על שמו של הרב ננס רחוב.

וכמובן.. שבקושי אנשים יודעים זאת, כי הרי מי שעושה באמת, אין לו זמן לספר על פעולותיו ולפרסמם בעולם. (לא על זה מקבלים שכר)
יישר כוח!!!

מוקיר, מכבד ומעריץ של הרב.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.