מערכת COL | יום כ"ה כסלו ה׳תשע״ו 07.12.2015

התוועדות חסידית בבית הכנסת "דברי חיים" ברמלה

קהל רב של עשרות אנשים השתתף בהתוועדות חסידית ומרוממת בערב חג הגאולה בליל י"ט בכסלו שהתקיימה ברוב פאר בבית הכנסת "דברי חיים" ברמלה * רב בית הכנסת "דברי חיים" הרב אהרן פרוס, פתח את ההתוועדות בדברים מרגשים על י"ט בכסלו, סיפר את סיפור המאסר, הגאולה ומהות היום המיוחד ובסגנונו הלהיב את הנוכחים בדברי החסידות "דברי חיים" ברמלה
התוועדות חסידית בבית הכנסת
צילומים: אדיר נאור

קהל רב של עשרות אנשים השתתף בהתוועדות חסידית ומרוממת בערב חג הגאולה בליל י"ט בכסלו שהתקיימה ברוב פאר בבית הכנסת "דברי חיים" ברמלה.

ההתוועדות החסידית היתה סוחפת ומרגשת והתקיימה סביב שולחנות ערוכים בארוחת ערב וסעודת מצווה חגיגית כיד המלך . י"ט בכסלו הוא יום גאולת רבינו הזקן בעל התני"א והשו"ע יום שיחרורו ממאסר ברוסיה הצארית של כ"ק אדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן מלאדי בעל התני"א והשולחן ערוך ומייסד חסידות חב"ד , והילולת המגיד ממזריטש , ההתוועדות התקיימה באווירה מרוממת ועילאית שסחפה את המוני המשתתפים בה.

רב בית הכנסת "דברי חיים" בזה למעלה משני עשורים , כבוד הרב אהרן פרוס , פתח את ההתוועדות בדברים מרגשים על י"ט בכסלו , סיפר את סיפור המאסר , הגאולה ומהות היום המיוחד ובסגנונו הלהיב את הנוכחים בדברי החסידות , עוד נשאו דברים כבוד הרב יוסי גולדברג שהרצה על אור וחיות כשריתק את הקהל בסיפוריו ועורר את המשתתפים להוספה בלימוד החסידות . במהלך הערב הושמעו גם ניגוני בעל התני"א ונציין כי הערב היה מוקדש לזיכרו של חנוך (חנוכה) בן מלכה לבית משפחת מומן .

שולחנות בית הכנסת היו ערוכים מכל טוב והוגשה סעודת מצווה מפוארת כיד המלך . יש לציין כי רבים וטובים עשו לילות כימים וטרחו רבות בתרומה גדולה למען הצלחתו של היום הגדול של ערב התוועדות זה בבית הכנסת שהיווה סמל לאחדות ואהבת ישראל אדירה , כבוד רב בית הכנסת הרב אהרן פרוס ובינהם החברים מר ברוך פריזי , מר זיו מהל , מר רועי שניידר ועוד רבים וטובים .

אין ספק כי הקהל הגדול שהגיע לערב התוועדות י"ט בכסלו נהנה מחוויה רוחנית מרגשת , מרוממת ועילאית גם יחד . היה זה אירוע מלא בשמחה , על השמחים בשמחת גאולתו אמר אדמו"ר הזקן: "מי שישמח בשמחתי ( = שמחת גאולת י"ט כסלו ) אוציאנו מן המיצר אל המרחב" . על - כן נתברך כולנו , כמנהג חסידים: "חג שמח ! לשנה טובה בדרכי החסידות ובלימוד החסידות תיכתבו ותחתמו" ומי יתן ושניפגש כולנו רק בשמחות !

בבית הכנסת "דברי חיים" הממוקם ברחוב הרב קוק ברמלה מארגנים במשך השנה שיעורי תורה רבים , התוועדויות ופעילויות בקרב קהל ציבור החרדי ובני תורה , תושבי האזור , ובכך מרווים את הצימאון הרב ללימוד החסידות ההולך ומתעצם בימינו , וכתוצאה ישירה אף מקשר את תושבי האיזור לעולם ההנהגה בדרכי החסידות בחיי היום יום .

נוסיף כי בית הכנסת "דברי חיים" ברמלה החל ממש לאחרונה במבצע גדול של גיוס ואיסוף כספים מהציבור הרחב , כיום , מבנה בית הכנסת ישן מאוד ודורש שיפוץ מיידי ודחוף ביותר , עד לימים האחרונים התקרה שלו היתה קורסת והיתה קיימת רטיבות ונזילות של גשמים , ממש לפני מספר ימים שופץ גג הרעפים ונבנה גג חדש . כיסאות בית הכנסת עדיין רעועים והשירותים זקוקים לשיפוץ ועוד . מאז הקמתו של בית הכנסת שהוקם בתחילת שנות השישים לא הושקע כסף באחזקתו של המבנה , והתוצאה היא מצבו הירוד . ב"עזרת הנשים" של ביה"כ המצב חמור יותר ולא נעים להיכנס אליה . מצבו הפיזי של בית הכנסת מונע מרבים להגיע להתפלל בו ולכן בית הכנסת נאלץ לפנות לעזרת הציבור הרחב.

בואו ותהיו גם אתם שותפים בימים אלה לשיקומו המחודש של בית הכנסת שהוא מקדש מעט , הרימו תרומה לבית הכנסת שתעזור להמשך קיומו , לפרטים באתר בית הכנסת "דברי חיים" ברמלה , שהוקם במיוחד למען מטרה קדושה זאת.

המעוניינים לקיים מצווה ולתרום לשיפוצו המחודש של בית הכנסת "דברי חיים" ברמלה , ניתן ליצור קשר עם רב בית הכנסת , כבוד הרב אהרן פרוס בטלפון: 5368098 - 050 , עם מר ברוך פריזי בטלפון: 2690307 - 052 , ועם מר זיו מהל בטלפון: 3374547 - 054 .

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.