מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשע״ז 23.06.2017

הריני חורט לשם קדושת ספר תורה ● אחד משלנו

ר' יונה אילוז מכפר חב"ד נמשך מגיל קטן לאומנות בעץ ● לימים, הפך יונה את התחביב לעסק בצורת בית מלאכה שמייצר עצי חיים אומנותיים ומרהיבים ביופיים לספרי תורה ● מה המוטו שלו? וכיצד הוא משלב בין העיצובים המודרניים הקיימים היום בשוק לשמירה על השיטות המסורתיות? ● ויש כמובן הנחה מיוחדת לגולשי COL ● אחד משלנו
הריני חורט לשם קדושת ספר תורה ● אחד משלנו
כששואלים את יונה אילוז על 'עץ הכסף', בית המלאכה שהקים לייצור עצי חיים אמנותיים המשלבים בין עץ לכסף, חיוך רחב נפרש על פניו והוא פותח בשורת הסברים מעמיקים על הרקע שלו לתחום, ואיך לא, על התחום עצמו.

הרקע שלך לתחום:
"מגיל צעיר מאד נמשכתי לאומנות בעץ ולעבודות נגרות שונות, במהלך שירותי הצבאי, הוצבתי בבר"צ- בסיס הרבנות הצבאית. שם הופקדתי על ארכיון רבני שלם של למעלה מאלף ספרי תורה במצבים שונים, שנזקקו לתיקון עצי החיים ובכלל. לאחר הצבא התחלתי לעבוד באחת הנגריות הבולטות והמובילות בתחום במשק הישראלי. בנגריית "פאלוך", האהבה שלי למקצוע והפרקטיקה שרכשתי בצה"ל, הביאו אותי לעסוק בכל ענפי הנגרייה שתחומי ההתמחות שלה מתמקדים במוצרי עץ בהקשר של יודאיקה; כמו ארונות קודש, עצי חיים, עיטורים ופיתוחים בעץ וכד'. כעבור זמן, פניתי להתמקצע בתחומים נוספים סביב ההקשר הזה ולמדתי חריטה בעץ, צורפות אמנותית וצביעת עץ אמנותית".

עיצובים מקוריים:
כל הזמן הזה חתרתי לקראת הקמת בית המלאכה המושתת ע"פ ערכי האומנות שגיבשתי בעצי חיים, רציתי להציע מגוון חדש בשוק של פיתוחים והמצאות חדשות. השקעתי המון בתהליך הזה של יצירת דגמי מקור, בשקדנות והשקעה עד הפרטים הקטנים. תהליך ייצור ועיצוב עצי חיים מורכב מהמון שלבים קטנים וגימורים והקפדות, אך ישנן כמה נקודות עיקריות דרכן עובר כל התהליך הזה; תכנון, עיצוב, צורפות. בהשקעה גדולה ובהמון אמונה וביטחון שהפרנסה מגיעה מלמעלה, וב"ה יצאו דגמים מרהיבים של עצי חיים בבית המלאכה הקטן שלי בכפר חב"ד.

מה המוטו שלך?
"מעבר לפן המקצועי שחייב להיות ברמה הכי גבוהה בכל הפרמטרים. יש את הערך המוסף הזה כשעובדים על משהו קדוש, חפץ בעל משמעות עליונה שהולך לשמש יהודים רבים בתפילות לאורך השנה; עצי חיים שעתידים להחזיק ספר תורה קדוש, ישנה מעין זהירות נוספת בעבודה ואחריות גבוהה יותר שהכל ייצא כראוי. אז יש לי איזה מוטו שהשאלתי ממעמד הכתיבה של ספר התורה אל התחום שלי, הוא עובר לי בראש כשאני עובד; הריני חורט לשם קדושת ספר תורה..."

אז מה זה בעצם "עץ הכסף"?
"החברה שלי משלבת בין שיטות מסורתיות מעולם הנגרות האומנותית, לבין מיכון מודרני.
השילוב בין העץ והכסף בעצי החיים ובחפצי היודאיקה השונים, נעשה ביד אמן ובהקפדה על כל אחד מהפרמטרים של תהליך הייצור; החריטה בעץ, העיטורים, הפיתוחים, הריקועים והגימורים.
החריטות האמנותיות בעץ ושילובן עם הכסף, מעמידות תוצאות שיפארו כל הזמנה של עצי חיים. בבית המלאכה שלנו, העבודה כולה נעשית תוך שימוש בחומרים ובאמצעים האיכותיים, המתקדמים והמובילים ביותר בתחום".

מה הייחודיות של "עץ הכסף"?
"כפי שציינתי- השילוב בין אמנות מודרנית לבין עיטורים בעלי ניחוח מסורתי עתיק, המיזוג בין סוגי עץ שונים לבין מתכות כמו כסף וזהב. ובעיקר- זה השילוב המנצח- בין אמונה גדולה וביטחון בה', לבין עבודה מאומצת בשטח".

5% הנחה לגולשי COL

ליצירת קשר ולהזמנות 054-7428001 (יונה)
למעבר לאתר עץ הכסף – עצי חיים
בו תוכלו להתרשם ממבחר הרחב של עצי החיים ועוד מוצרי יודאיקה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.