מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ח 24.05.2018

הרבנים פסקו שאסור לסחור בפריטים; בית המכירות מציב למכירה

היום עומדים למכירה פומבית באתר 'מורשת' כ-80 שטרות, רשימות של יחידות, מכתבים ומטבעות שהרבי נתן לאשה ניצולת שואה, דודתו של הרב ישראל גולדברג, משלוחי חב"ד בפריז • רב קהילת חב"ד בלוד הרב ברוך בועז יורקוביץ, יחד עם רב של קהילת חב"ד צפת הרב מרדכי ביסטריצקי קבעו במכתב כי אסור למכור ולקנות בפריטים אלו, אך בית המכירות בשלו: מציב את המוצגים למכירה פומבית הערב (חמישי) • בפנים: תגובת בית המכירות • לסיפור המלא>>
הרבנים פסקו שאסור לסחור בפריטים; בית המכירות מציב למכירה



היום עומדים למכירה פומבית באתר 'מורשת' כ-80 שטרות, רשימות של יחידות, מכתבים ומטבעות וכו' שהרבי נתן לדודתו של הרב ישראל גולדברג, כיום משלוחי חב"ד בפאריז.

הרב גולדברג, פנה מצידו למנהלי המכירות ב'מורשת', אך שם נאמר לו ע"י מנהל המכירות, כי רק אם ישלם סכום דומה למוצע באתר, יוכל לקבלם לרשותו. הוא יצא למאבק, אך מסתבר כי בעלי קבוצת המכירות הקדימו אותו, וכבר הערב הפריטים יועמדו למכירה...

דודתו, ניצולת שואה המרותקת למיטתה בצרפת, והשגת אישורים נוטריוניים נתקלים בקשיים, ובמיוחד ששעון החול למעשה, כבר אזל.

מכתב שפרסם לחבריו השלוחים, הרב גולדברג:
כבוד אחיי ורעיי השלוחים ואנ"ש יצ"ו
מודה לכם על קריאת שורות אילו.
לפני כמה חודשים פרצו וגנבו בדירתה של דודתי בצפת את כל התכולה כולל דברים יקרי ערך.
היום עומדים למכירה פומבית באתר מורשת כ-80 שטרות, רשימות של יחידות, מכתבים ומטבעות וכו' שהרבי נתן לאבי ודודתי.
מכיון שהדודה ניצולת שואה כבת 90 המרותקת למיטתה בחו"ל, היה מאוד קשה לנהל את הפרוצדורה והבירוקרטיה להרשות לעו"ד בארץ להיערך כמו שצריך לעשות צו מניעה בזמן.
אחרי נסיון כושל להבנה עם בעלי הבית מכירות. לא נותר לנו אלא לפרסם את פס"ד הרבנים שע"פ דין תורה: אסור לסחור או לקנות פריטים אלו.

בברכה"

*
רב קהילת חב"ד בלוד הרב ברוך בועז יורקוביץ, יחד עם רב של קהילת חב"ד צפת הרב מרדכי ביסטריצקי קבעו בפסק דין ברור פסק כי אסור למכור ולקנות בפריטים אלו. עוד ציינו במכתבם והזכירו את דברי הרבי, ש"כאשר הם מוחזקים בגניבה הרי המחזיק אותם כמחזיק 'פצצה חיה'."

שני המכתבים מצו"ב.

תגובת בית המכירות מורשת:
"ראשית בכל מכירה כשמאן דהו רואה את שם אבותיו או מישהו ממשפחתו על ספר או מכתב מנסה לטעון גנוב וראוי לציין כי מורשת מתייחסת בכבוד ראש ומבררת כל טענה לגופה.

"ולנאמר בגוף הדברים: לפני כחודש ימים דיבר הטעון לבעלות עם מנהלי מורשת שביקשו הוכחה לטענותיו הנ"ל התעלם מהבקשות של מורשת ואמש בסמוך למכירה ניסה בחטף לעצור את מכירת הפריטים ובעזרת בא כוחו נשלח מכתב עם טענות כאלה ואחרות שאין זה המקום לדון בהם.

"לגבי המכתבים עם פסק הדין של הרב ברוך בועז יורקוביץ והרב מרדכי ביסטריצקי. אנחנו רוצים להאמין כי המכתבים הנ"ל מזוייפים, כי אחרת הפסק דין הנ"ל ניתן בשמיעת צד אחד בלבד! מורשת מכירות פומביות שומרת לעצמה את הזכות לתבוע את הנוגעים בדבר על כל נזק שיגרם למורשת ולמכירה בעקבות פרסום המכתב.

"מכירת הפריטים תמשך כרגיל ע"פ ההלכה שממנה לא נזוז ימין ושמאל, וכך גם מבחינת החוק. חשוב להדגיש כי במכירה ישנם 440 פריטי יודאיקה חשובים וכל הטענות הנ"ל הם על 10 פריטים בלבד. ראוי לציין כי כל הטענות והתביעות הנ"ל אינם קשורים לקונים ושמות הקונים והמוכרים ישארו חסויים. בהצלחה לכולם."

*

בשלב זה המוצגים עדיין באתר 'מורשת' וימכרו הערב להצעה הגבוהה ביותר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.