מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תשע״א 27.12.2010

הצאצאים שרו 'ארבע בבות', הנכדים ניגנו בכינור ● סיקור, גלריה

מאות מצאצי כ"ק אדמו"ר הזקן התכנסו ל"מלוה מלכה" השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם בעל התניא והשולחן ערוך" ● הצאצאים ניגנו את עשרת הניגונים של כ"ק אדמו"ר הזקן. שניים מצעירי הצאצאים: אברהם שניאורסאהן ומנחם-מענדל קוגל ניגנו כמה ניגונים בכינורותיהם ● רק ב-COL: סיקור מלא וגלריה  לסיפור המלא 
הצאצאים שרו 'ארבע בבות', הנכדים ניגנו בכינור ● סיקור, גלריה
(צילומים בלעדיים: מנחם קוזלובסקי)
מאת כתב COL בניו-יורק

מאות מצאצי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ בעל התניא והשולחן ערוך התכנסו במוצאי שבת קודש שמות למלוה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם בעל התניא והשולחן ערוך".

"נמצאים אנו במוצאי שבת קודש שלפני כ' טבת היהרצייט של הרמב"ם, ביום שני בשבוע, לפני כ"ד טבת יום היאהרצייט של אדמו"ר הזקן, ביום שישי בשבוע, והתחלת פרשת וארא. הרבי אומר שאם שלושה דברים באים יחד הרי שיש שייכות ביניהם", אמר הרב שמואל מנחם-מענדל בוטמאן יושב ראש איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן, "והרבי עונה שבהתחלת פרשת וארא כתוב "וידעתם כי אני הוי-ה", וזה פעל כ"ק אדמו"ר הזקן מחולל שיטת חסידות חב"ד להביא את כל הענינים לא רק באמונה אלא גם בבחינת "וידעתם" בהבנה והשגה. וזה גם נרמז בהלכה האחרונה ברמב"ם "ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים" בבחינת דעת, ובאופן של "וישיגו דעת בוראם" ענין הדעת, הבנה והשגה".

הרב בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן על אירגון וסידור סעודת המלוה מלכה, "זכות כ"ק אדמו"ר הזקן תעמוד לו בכל מכל כל".

הזכות הגדולה והנשגבה

בנאום מקיף ומצוטט ממקומות רבים הביא הפסיכולוג המפורסם הרב בן ציון טווערסקי, נכד הרה"צ ר' מרדכי דוב מהארנסטייפל, נכד הרה"צ ר' יעקב ישראל מצ'רקס, חתן כ"ק אדמו"ר האמצעי את המעלות הנשגבות של צדיק אמיתי שדואג לעם ישראל בכלל ולכל יהודי בפרט באופן שזה נוגע לו בלב ונפש וחש את הכאב של יהודי שני יותר מכאובו הפרטי, והזכויות הגדולות להיות נכדם של צדיקים, שזה דבר גדול ונשגב שצריכים לכבד בכל לב ונפש ולנצל בכל עניני התורה ומצוותי' שיהיו על רמה שמתאימה לאחד שזכה לכך.

"תורת החסידות - הרפואה לבני עמנו"

האדמו"ר מהארנאסטייפל הרב ר' מרדכי דוב טווערסקי, שנקרא על שם סבו הרה"צ מהארנאסטייפל, פנים חדשות במסיבת הצאצאים, דיבר בחמימיות יתירה על החוב הגדול והקדוש שמוטל על חסידי חב"ד בכלל, ועל אלו שזכו להיות מצאצאי נשיאי חב"ד בפרט, להציל את העולם מסכנת התבוללות.

הוא סיפר את המשל של אדמו"ר הזקן להרה"צ ר' פנחס מקוריץ ("סבא אחד לשני", כי הוא נכד משניהם) בהנוגע להאבן טובה להציל את בן המלך. והוא סיים בקריאה חמה: "אתם שזכיתם ללמוד תורת החסידות יש לכם הרפואה הדרושה לבני עמנו להצילם מהתבוללות ולהעמידם בקרן התורה והמצוה".

"ייחוס שהוא זכות וגם אחריות"

הרב ר' אשר אנשיל מנחם עהרענפעלד, בנו של הרב ממטוסדורף שליט"א, מצד אביו נכד של החתם סופר ומצד אמו נכד של הרה"צ ר' יוסף יצחק מאוורוטש, בן כ"ק אדמו"ר הצמח צדק דיבר על המעלה הגדולה והנשגבה להיות מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן. ייחוס שהוא זכות מצד אחד ואחריות מצד שני.

סיפר שהי' פעם אצל הרבי אחרי הסתלקות הרבנית ואביו הרב ממטוסדורף הציג אותו ואמר שהוא נקרא על שם כ"ק אדמו"ר הצמח צדק. הרב עהרנפעלד אמר שרואים ממשה רבינו מה היא מנהיגות אמיתית שהדבר הראשון שהוא עשה כש"יצא אל אחיו" – הוא עזר ליהודי.

פנימיותו של יהודי

הנואם המרכזי הרב יהודה לייב גרונר מזכירו של הרבי, נכד הרבנית הצדקנית מרת מנוחה רחל בת כ"ק אדמו"ר האמצעי, סיפר סיפור מהרבי והדגיש את הגישה המיוחדת של רבותינו נשיאנו החל מהבעש"ט הרב המגיד ממזריטש ואדמו"ר הזקן עד הרבי, ולהסתכל על יהודי בפנימיותו ולא על חיצוניותו הזמנית ולהגיע עמוק לתוך נשמתו ומשם לעורר את נקודת יהדותו שהיא כל הזמן בשלימות.

ההדגשה צריכה להיות, אמר הרב גרונר, שאדמו"ר הזקן הוא הראשון והרבי הוא השביעי, ואדמו"ר הזקן, הראשון, התחיל את עבודת רבותינו הקדושים להכין את העולם לגאולה השלימה והרבי, השביעי, אמר לנו במפורש שדורנו הוא הדור האחרון לגלות ודור הראשון לגאולה האמיתית והשלימה מיד ממש.

הצאצאים סיימו את השלחן ערוך כ"ק אדמו"ר הזקן, התחילו אותו מחדש וחילקו אותו לצאצאים על מנת לגומרו עד או לפני כ"ד טבת תשע"ב.

ניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן

הניגונים נוגנו על ידי המנגנים המפרסמים של משפחת הצאצאים הרב שלום דובער שניאורסאהן, בנו הרב מנחם מענדל שניאורסאהן, הרב מנחם מענדל בוימגרטן ובנו החזן המפורסם הרב שניאור זלמן בוימגרטן כשהצאצאים משתתפים עמהם בשיר.

חוי' מיוחדת בשירת עשרת הניגונים של כ"ק אדמו"ר הזקן על ידי צאצאיו היתה השנה ששניים מצעירי הצאצאים אברהם שניאורסאהן, ומנחם מענדל קוגל ניגנו כמה ניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן בכינורותיהם.

הם התחילו עם הניגונים "א-לי אתה ואודך" ו"קול דודי" והמשיכו, בסוף, עם הניגון הגדול בעל ארבע הבבות. בצלילי הכנורות שהושמעו על ידי הצאצאים הצעירים כשמשפחת הצאצאים עונים אחריהם בשיר, ובמיוחד בניגון של הארבע בבות -- הי' מעמד מרהיב ומרתק בל ישוער. "הי' בזה משום השראה מרוממת מיוחדת במינה" אמר אחד הצאצאים.

הרב בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן על אירגון וסידור סעודת המלוה מלכה, "זכות כ"ק אדמו"ר הזקן תעמוד לו בכל מכל כל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.