מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״א 31.01.2011

המלחמה החדשה של העסקנים: חרם על פייסבוק

המגזר החרדי גילה את ה'פייסבוק', והעסקנים מתכוננים למלחמת חורמה • אך יש מי שחושב שהמלחמה אבודה מראש: "להחרים את פייסבוק ב-2011 דומה לניסיון להחרים את גוגל ב-2004"  לסיפור המלא
המלחמה החדשה של העסקנים: חרם על פייסבוק

שמואל דרילמן ואבי גליק, בחדרי חרדים

ה'פייסבוק' היא הרשת החברתית המובילה בעולם, עם מאות מיליוני משתמשים רשומים, ומיליארדי דולרים שזרמו לכיסו של מארק צוקרברג – מייסד הרשת.

אלא שלא הכל ורוד בפייסבוק. לדברי עסקן חרדי, עמו שוחחנו, "הגיעו לבתי הדין כבר לא פעם ולא פעמיים מקרים בהם נגרמו אסונות גדולים, נזקים לבית היהודי שאין מקום לשערם".

לדבריו, "האפשרות להכיר באופן וירטואלי כל אחד, חושפת את חברי הפייסבוק לכל מה שיש להסתיר ולהוציא מהבית היהודי, וזה מבלי לדבר על התכנים המופצים שם דרך קבע".

הגורמים עמם שוחחנו טורחים להבהיר, כי ב'פייסבוק' גם אין שימוש עיסקי או לצרכי פרנסה, "לפיכך אין שום היתר לגלוש בו, מה גם שהגלישה בו כרוכה בביטול זמן לשווא".

בימים אלו נערכים עסקנים להפקת קריאה נדירה בחריפותה מטעם גדולי ישראל, ש"תבהיר את חומרת העניין, ועד כמה צריך כל אחד ואחד להימנע מלהחזיק שם משתמש בפייסבוק, בכדי להימנע ממכשולות".

מאידך אנשי מקצוע רבים עימם שוחחנו מביעים פליאה על המהלך ומשווים את החרם הנוכחי לניסיון הקודם להחרים את האינטרנט, כאשר לדבריהם הוא משקף בורות וחוסר הבנה של העולם הטכנולוגי.

"להחרים את פייסבוק בשנת 2011 דומה לניסיון להחרים את גוגל בשנת 2004", אומר לנו שלומי קוריץ, מנהל מדיה ברשתות חברתיות. "זה מעיד בעיקר על חוסר הבנה מהותי של מקומם של הרשתות החברתיות בעולם, והפוטנציאל הטמון בהם לחברות וארגונים".

אבי כהן (פורטל בני-ברקי) מראשוני העוסקים בתחום, אומר ל'בחדרי חרדים':

"ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן אמר בכנס הרבנים בנושא האינטרנט, שלאינטרנט יש להתייחס בשיטת 'שבור את החבית ושמור את יינה'. כנ"ל לגבי הפייסבוק. נכון, אין אפוטרופוס... אבל מאז הכרזת הרבנים: מחשב באמצע הסלון, לאסור את הפייסבוק זה כמו להגיד לאדם אל תצא לרחוב.

"הפייסבוק מהווה כלי שיווקי אדיר ופלטפורמה מעולה, לדו שיח והקטנת הפער בין המגזרים. דוגמא נפלאה לכך הוא הדף: חרדים, נעים להכיר. כל אחד יכול להיות "מקדש השם" או חלילה...

"בעל עסק בכלל ובעל עסק חרדי בפרט, יכול להעזר המון בפייסבוק, אפשרויות השיווק והמיתוג לא עולות הון. מה שאין כן, באמצעי המדיה האחרים, גדול הנהנה מיגיע כפיו יותר מירא שמים. נסיונות תמיד היו ותמיד יהיו, ובדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו".

אמירות דומות שמענו גם ממגוון רחב של אנשי מקצוע חרדים העוסקים ומשתמשים באינטרנט לפרנסתם, חלקם אף מתפרנס ישירות מהפרסום והקידום ברשת הפייסבוק ודומיה.

מאיגוד האינטרנט הישראלי נמסר לכתבינו כי הם פועלים מזה שנים בציבור הכללי לחינוך לגלישה בטוחה באינטרנט וברשתות חברתיות, ובכוונתם לערוך בקרוב מפגש לדיון בסוגיית הרשתות החברתיות והקהילה החרדית, במסגרת קבוצת העבודה 'חרדים ואינטרנט', בה פועלים אנשי מקצוע חרדים בשיתוף רבנים להסרת חסמי גלישה מהציבור החרדי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.