מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשע״ב 27.06.2012

הרב ויינברג חושף את הגהות הרבי על שיעוריו ● וידאו בלעדי

הרב יוסף ויינברג ע"ה מסר במשך עשרות השנים שיעור תניא שבועי במוצאי-שבת ברדיו בניו-יורק. במשך מספר שנים, זכה הרב ויינברג ששיעוריו היו מוגהים על-ידי הרבי מידי שבוע בשבוע ●  בהתוועדות מיוחדת לפני מספר שנים, חשף הרב ויינברג פרטים לא-ידועים מההגהות של הרבי על שיעוריו: "בחג-החנוכה באחד השנים הרבי ישב שלוש שעות והגיה את השיעור - פרק מ"ט. לאחר שהרבי סיים, קרא למזכירו הרב בנימין קליין ומסר לו את הדפים שימסור לי. כידוע, הרבי היה מאוד מקצר בכתיבה ומתמצת את הביאור. את הביאורים של הרבי הייתי צריך 'לפרק' לשלושה שיעורים שונים" ● בלעדי ב-COL: ההתוועדות בוידאו לסיפור המלא  
הרב ויינברג חושף את הגהות הרבי על שיעוריו ● וידאו בלעדי
(צילום ארכיון: אלי קאהן, COL)
הרב יוסף ויינברג התוועד אמש בחודש החגים בשנת תשס"ח עם מאות מתלמידי התמימים שהגיעו מארץ-הקודש והעולם כולו לחצרות-קודשנו. ההתוועדות נערכה על-ידי "ועד תלמידי התמימים העולמי" לרגל ו' תשרי, יום ה'יארצייט' של אמו של הרבי הרבנית חנה ע"ה.

קרוב לשעתיים, ריתק הרב ויינברג את מאות המשתתפים בסיפורים מרתקים ומופלאים שהיו לו עם הרבי ואדמו"ר הריי"צ נ"ע במהלך עשרות השנים. למרות גילו המופלג, לא נס ליחו והוא זוכר לפרטי פרטים כל סיפור, כאילו התרחש רק אתמול.

הרב ויינברג מסר במהלך עשרות השנים האחרונות שיעור תניא שבועי במוצאי-שבת ברדיו בניו-יורק. הרב ויינברג היה זוכה ששיעוריו היו מוגהים על-ידי הרבי מידי שבוע בשבוע. בהתוועדות המיוחדת, סיפר הרב ויינברג מעט מזעיר מהיחס המיוחד שנתן הרבי לשיעורי התניא.

"בחג-החנוכה באחד השנים הרבי ישב שלוש שעות והגיה את השיעור - פרק מ"ט. לאחר שהרבי סיים, קרא למזכירו הרב בנימין קליין ומסר לו את הדפים שימסור לי. כידוע, הרבי היה מאוד מקצר בכתיבה ומתמצת את הביאור. את הביאורים של הרבי הייתי צריך 'לפרק' לשלושה שיעורים שונים".

עוד נושא אליו התייחס הרב ויינברג היה נושא הציפייה והאמונה בביאת המשיח. "הרבי אמר אין-ספור פעמים שאם היו מאמינים וצועקים באמת המשיח היה בא מכבר", אמר. "ניסינו את כל העניינים - שמחה, 'קידוש לבנה' ועוד, אבל עניין אחד לא מיצינו עדיין - להתפלל כמו שחסיד צריך להתפלל. לדאבון-לב, נעשה שממהרים בתפילה דווקא אצלנו". הרב ויינברג אף ציטט מכתב של אדמו"ר הזקן נ"ע בנושא.

בעניין זה, סיפר הרב ויינברג כי באחד השידורים לפני מספר שנים דיבר על פסק-הדין שהסתובב באותם ימים ולפיו על-פי הסימנים שהרמב"ם נותן - הרבי בחזקת משיח. "הדגשתי שמדובר רק בחזקת", סיפר. "לאחר-מכן, כשהגעתי ל-770, מזכיר הרבי הרב יהודה-לייב גרונר אמר לי שהרבי רוצה לדבר איתי. כשנכנסתי לרבי, הוא הורה לי שלא לעסוק ולא לדבר בנושא זה ומאז אני משתדל שלא לעסוק בנושא הזה".

חלק ראשון:

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן או כאן

חלק שני:


לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן או כאן

חלק שלישי:

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן או כאן

להאזנה לכל ההתוועדות - לחצו פליי

לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.