מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשע״ה 30.09.2014

ה'חוזר': "לקבוע סדר לימוד קבוע בתורת הרבי" ● גלריית ענק

"שכל אחד יקבע לעצמו, בעצה עם המשפיע, סדר לימוד קבוע בתורת הרבי", כך ביקש ה'חוזר' הראשי של הרבי ומשפיע ישיבת תות"ל המרכזית - 770, הרב יואל כהן במהלך כינוס ברוכים הבאים שקיים ועד התמימים, בהשתתפות אלפי האורחים ● בפנים: סיקור מלא וגלריית ענק  לימוד קבוע בתורת הרבי
ה'חוזר':
(צילומים: איציק רויטמן)
בתחילת השבוע קיים 'ועד תלמידי התמימים העולמי', המופקד על אירוחם הגשמי והרוחני של אלפי האורחים שהגיעו להסתופף בחצרות קדשנו בחודש החגים, את כינוס 'ברוכים הבאים', בקמפוס חמ"ש שבבית רבקה, בשכונת קראון-הייטס.

סביב שולחנות ערוכים בשפע כל טוב הסבו אלפי האורחים, שבת אחים גם יחד, בתחושות מרוממות ורגשות שמחה על הזכות שנפלה בחלקם להיות אורחיו של הרבי, ולחסות בצלו במשך כל חודש תשרי.

בפתח הכינוס, הוקרנו מראות קודש מיוחדים מחודש תשרי במחיצת הרבי ולאחר מכן פתח המנחה, הת' השליח דוד אולידורט, בדברים נלהבים על גודל הזכות והתרוממות הרוח מכך שנמצאים בצל רבינו בחודש מיוחד זה, ועל ההתעוררות הגודשת את נפשות כולם בעת הזו. לקריאת פרק התהלים של הרבי מוזמן חבר הבד"צ דשכונת קראון-הייטס, הרב שלמה יהודה סגל. והקהל העצום עונה אחריו פסוק אחר פסוק בעמידה על המקומות.

צלילי נגינה חסידית, הנשמעים על-ידי הנגן החסידי ר' יוסי כהן, ממלאים את החלל כשבד בבד סועדים האורחים את לבם אחר צום גדליה שהיה היום, ולאחר מכן מוזמן נציג הנהלות הישיבות, הרב מרדכי מנחם קעניג, מנהל רוחני דישיבת תות"ל המרכזית בלוד שנושא דברים חמים ומעוררים על הצורך לחזק את ההכרה והתחושה של "אם כבנים" - הקשר שלנו עם הרבי הוא עצמי, וגם אם נפגם משהו בקבלת-עול שלנו אליו ("אם כעבדים"), עדיין הקשר ישנו, תלמידי התמימים הם בניו של הרבי, דבר המתבטא גם בכך שהגיעו אליו לחודש החגים, ואת תחושות אלו יש להמשיך על כל השנה.

לאחריו מוזמן ה'חוזר' הראשי של הרבי ומשפיע ישיבת תות"ל המרכזית - 770, הגה"ח הרב יואל כהן, שמדבר על המבואר בתניא שכל יהודי ויהודי קשור לצדיק הדור, אלא שיש המקבלים בבחינת אחוריים, ואנו - כמובן - חפצים לקבל באופן של 'פנים'. ר' יואל המשיך והרחיב בדברים על כך שיש בחינת 'אדוננו' - ההוראות, התקנות והמבצעים של הרבי שעלינו לקיים, ואף אם נלמד את כל השיחות והמאמרים העניין יהא חסר, אך יש גם בחינת 'מורנו ורבינו' - הקשר הפנימי עם הרבי, הקיים בין הרבי לתלמידי התמימים, שהינם בנים ממש לרבי. ועל כן, המשיך ר' יואל, על תלמידי התמימים להתחזק ולקבוע שיעורים בתורתו של הרבי, החודרת לפנימיותנו בבחינת 'מזון' - ומחיה אותנו. ר' יואל הציע שכל אחד יקבע לעצמו, בעצה עם המשפיע, סדר לימוד קבוע בתורת הרבי.

המנחה נושא תודה לבבית ונרגשת בשם כל קהל האורחים העצום, ליהודים החסידיים היקרים ר' שניאור מינסקי, ר' אברהם לאקשין ור' שלומי הרשקופ, שהגיעו לאולם, להיות לצד תלמידי התמימים, להם הם דואגים ומתמסרים.

נגינה עזה ממלאה את האולם הגדוש, ולאחריה מוזמן השליח הראשי למדינת וויסקונסין וחבר 'אגודת חסידי חב"ד העולמית, הגה"ח הרב ישראל שמוטקין, שהמנחה מציין כי היום מלאו לו שבעים שנה ומאחל לו אורך ימים ושנים טובות והצלחה מרובה בעבודת השליחות. הרב שמוטקין מרחיב בדברים על כך שיהודי וחסיד זה היינו הך, ומכיון שאי אפשר להיות חסיד בלי רבי, ללא ראש, כך בלתי ניתן להיות יהודי ללא רבי ממשי. הרב שמוטקין המשיך וביאר שהרבי הוא אינו דבר 'של פעם', כי אם נמצא עמנו עתה כמקודם, ממש היום וכאשר נכנסים לאהל הק' הרבי מקשיב לנו כעת ועונה לנו.

על הבמה עומד בעל המנגן החסידי, הרב אהרן בעלסאפסקי, שחיבר את הניגון על פרקו של הרבי בשנה זו, ומתחיל בשירה חיה של הניגון, כשהאורחים פוצחים בריקודים סוערים שאינם פוסקים. חום מהביל ממלא את לבותיהם הנרגשים והעולצים של התמימים הרוקדים, ועוצמה אדירה מרעידה אף את קירות הקמפוס.

את הכינוס מכבד בנוכחותו יו"ר 'אגודת חסידי חב"ד העולמית' הגה"ח הרב אברהם יצחק שם-טוב.

תוך תחושות התעלות נשגבות יצאו האורחים את האולם, כשבידיהם תשורה מיוחדת - קובץ שני 'לחיזוק ההתקשרות', להמשך ניצול הזמן והתרוממות הרוח בשהייתם במחיצת הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.