מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשע״ח 24.04.2018

ה'דילמה' של יהודי גרמניה: להפגין ולהסתובב עם כיפה או לא?

יממה לאחר שפורסם לראשונה ב-COL על מפגן ועצרת הסולידריות שיתקיים מחר (רביעי) על יד בניין הקהילה היהודית בברלין - כנגד האנטישמיות שמופעלת כלפי יהודים - בהשתתפות שליח חב"ד ורב הקהילה הרב יהודה טייכטל, קרא הבוקר (ג') נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, מר יוסף שוטסר, בהצהרה חריגה ליהודים: "לא להסתובב עם כיפה" • לכתבה המלאה
ה'דילמה' של יהודי גרמניה: להפגין ולהסתובב עם כיפה או לא?
ארכיון COL

מאת: כתב COL

נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, מר יוסף שוטסר, קרא הבוקר (ג') בהצהרה חריגה ליהודים לא להסתובב עם כיפה, כך מדווח 'ישראל היום'. בריאיון לרדיו ברלין טען הבכיר היהודי כי למרות שהוא תומך בהצגת האמונה בגלוי - בזמן זה הדבר אינו מתאים.

"ברור שבאופן עקרוני צריך להראות את האמונה בגלוי ובהתלהבות, אך עם זאת כרגע הייתי מייעץ לאנשים פרטיים שלא להופיע בגלוי עם כיפה בסביבה עירונית", אמר הבכיר.

שוסטר הוסיף וציין כי "אם לא ניתן יהיה להתנגד לאנטישמיות גלויה, הדמוקרטיה תהיה בסכנה". לדבריו, "זה לא רק אנטישמיות, זה מגיע גם עם גזענות ושנאת זרים. חייבים לעצור את התופעות האלו מיד".

דבריו החריגים של הבכיר היהודי מגיעים על רקע מספר אירועים אנטישמיים שהתרחשו בשבוע שעבר, ויום לפני עצרת הסולידריות "ברלין חובשת כיפה". בעצרת, שתתקיים מחר (רביעי) ימחו יהודים על ההתקפות שהתרבו.

שורה של בכירים גרמנים התייחסו לתופעות האנטישמיות במדינה. הקנצלרית אנגלה מרקל הביעה בריאיון לערוץ 10 בסוף השבוע מורת רוח מכך שבתי כנסת ובתי ספר יהודיים עדיין צריכים להיות מוגנים מסביב לשעון על ידי המשטרה.

ראש המועצה המוסלמית בגרמניה, איימן מזיק, יצא במילים חריפות במיוחד נגד האנטישמיות. בריאיון לעיתון אמר כי "השנאה וההתעללות ביהודים הם נגד עיקרי האסלאם. מדובר בחט, ולכן לא נסבול זאת", ציין.

***

כפי שפורסם לראשונה אתמול (ב') ב-COL, בעקבות המתקפה החמורה של מוסלמי נגד צעיר שהלך עם כיפה ברחובות ברלין, הוחלט בקהילה היהודית בעיר לקיים מפגן סולידריות מיוחד, במהלכו המשתתפים – לרבות הלא-יהודים – יחבשו כיפה על ראשם.

כזכור, לפני מספר ימים, צעיר שחבש כיפה בשכונת פרנצלאואר ברג שבברלין, הותקף באכזריות על ידי גבר מוסלמי, פליט סורי בן 19. המתקפה הביאה לגל גינויים מאישים בכירים בגרמניה.

המפגן שיתקיים על יד בניין הקהילה היהודית, ייערך מחר (רביעי), בהשתתפות אישים בכירים, ובהם ראש העיר מיכאל מולר ונציג הממשלה, לצד רב הקהילה היהודית ושליח חב"ד הרב יהודה טייכטל ונשיא הקהילה ד"ר גדעון יפה.

"מטרת המפגן למחות נגד התקיפה החמורה ולהביע סולידריות עם חובשי הכיפה", הסבירו גורמים בקהילה היהודית.

"היוזמה הזו חשובה מאוד", אמר רב הקהילה הרב יהודה טייכטל, "שכן היא מביעה סולידריות עם העם היהודי ומשדרת מסר ברור: כאן לא תתקבל שום שנאה ליהודים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.