מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״ד 14.05.2014

האם נמצא המיניוואן המושלם? הכל על פורד s-max

מדור 'אלה ברכב' ממשיך בחיפושיו אחרי המיניוואן המושלם, כזה שמיועד לאנשים שמוכנים לשלם קצת יותר ● בתוך עדר המיניוואנים יש אחד שמעט יקר ובהפרש ניכר, קוראים לו s-max, (ובקיצור - מקס) ● האם הוא שווה את זה? ● כתב COL, שמואל מתן, יצא לרחוב המסגר בתל-אביב וחזר עם תשובות מעניינות  s-max  
האם נמצא המיניוואן המושלם? הכל על פורד s-max
זו הפעם הראשונה שחששתי על רישיון הנהיגה שלי... פורד s-max

שמואל מתן

חברת פורד (בריטניה) מייצרת באופן מקורי שני מיניוואנים על אותה פלטפורמה, ה-s-max והגלקסי. הראשון ספורטיבי, השני משפחתי ומתאים ל-7 מבוגרים. תא הנוסעים שלהם כמעט זהה, המפרט ואפילו נפח המנוע. אנחנו היום עם המקס, שבפורד מצהירים שזהו המיניוואן הספורטיבי ביותר, לקחתי את רישיון הנהיגה ויצאתי כדי לתהות על קנקנו.




עיצוב חיצוני

עיצובו של המקס נעים לעין ואפילו מעט ספורטיבי, אך לא מנקר עיניים. הוא לא נראה ענק אך גם לא קטן כמו ה-וורסו וה-5008 וכדו'. הגג שמשתפל בחלק האחורי גובה את מחירו במושב השלישי, שם לגבוהים אין סיכוי... בחלק האחורי הוחלפה התאורה לפנסי לד יוקרתיים וזה נראה מצוין.



על ההבדל בין s-max לכל השאר:

תום הוא אחראי על נסיעות המבחן באולם התצוגה של פורד, הוא מסביר לי על רגל אחת מדוע המקס הוא כי מרווח בקטגוריה.

בשונה מכל היצרנים שלוקחים רצפה של רכב משפחתי ומאריכים אותה למיניוואן צפוף, בפורד הלכו בגדול ובנו את צמד המיניוואנים שלהם על רצפת המונדאו הגדולה, התוצאה מצוינת ומרווחת, מצד שני לא תחושו שאתם נוהגים במשאית והתחושה היא "פרייבטית".

תא נוסעים



העיצוב אמנם קצת ותיק אבל נעים לשהות בתא הטייס (רמז לכך מצאתי בעיצוב בלם היד שנלקח ישירות ממטוס בואינג...). ברחבי התא השחור פוזרו במספר מקומות נגיעות כרום חביבות.

האבזור במקס עשיר: שלט ייחודי עם שליטה על דלתות הרכב, בקרת שיוט, ארבע חלונות AUTO, מחשב דרך, חישמול חלקי למושב הנהג, מושבים מצוינים שחובקים היטב את הנהג (אגב הידית הנוקשה שנאלצתי לסובב כדי להטות את מושב הנהג לאחור... עדיין יש דברים כאלו?), בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, מערכת ייחודית הכוללת מטהר אויר שמחובר למערכת המיזוג (נחנקתי...) מראות מחוממות, תא שימושי בין הנהג לנוסע, תאורה אישית ומרווח הרגליים לנוסע הוא הגדול ביותר שפגשתי עד היום בשל מיקום המרוחק של תא הכפפות.



כיאה לרכב ספורטיבי, ההגה קשה והנסיעה בעיר קצת קופצנית אבל הרכב יציב מאד (ספורטיבי...) רגע לפני שנעבור לאחור נציין שברכב המבחן קיבלתי את מערכת המולטימדיה הכוללת בלוטות' וכניסת USB, אך לא מצלמה אחורית, תפעול המערכת אינו מקבל את הציון הגבוה היותר ודורש הסתגלות. (וסבתא שלי הייתה אומרת, לכל דבר מתרגלים...)
 
שורה שנייה

כשזה בנוי נכון אין מה להרבות במילים, דלת גדולה לכניסה נוחה, תאורה מספקת לכל הנוסעים, שמשות כהות, כיסים במושבים הקדמיים (אבל מתקן לכוסות לא מצאתי...) וכמובן מזגן אחורי. המושבים יושבים על מסילה נפרדת ויש מספיק מקום לכולם. מרווח הרגליים עצום! אבל בתנאי שאף אחד לא יושב במושב האחורי...

שורה שלישית

הכניסה לשורה שלישית נוחה מאד והיא מקבלת ציון גבוה, היא מתאימה רק לילדים שישמחו לבלות כאן, אבל בתנאי שהיושבים בשורה השנייה יזיזו מעט את המסילה קדימה, בנוסף מצאתי כאן מחזיקי כוסות ותא שימושי.

יש תא מטען?

פתיחת תא המטען (תכינו את השרירים לדלת כבדה במיוחד) הייתה הפתעה עבורי, רוצים לצאת לסופ"ש אצל ההורים? אין צריך לקשור כלום על הגג, יש כאן תא מטען ומקום מספיק לכל התיקים של הילדים. אם תקפלו את השורה השלישית תקבלו תא מטען שטוח, עצום ונח להעמסה.

אם נפלתם עם פנצ'ר אל תחפשו גלגל חילופי, המקס מגיע עם ערכת תיקון חירום לצמיג נקור (כך כתוב בקטלוג...), מספר תאים קטנים לאחסון וכניסה נוספת למצת.



תכל'ס איך הוא נוסע?

זו הפעם הראשונה שחששתי על רישיון הנהיגה שלי, לשעה קלה הפסקתי לחשוב על מנועיים חסכוניים קטנים ולא מזהמים... ודמיינתי לעצמי שוטר שרוכב אחרי עברייני תנועה. מנוע האקובוסט של פורד מציע לכם 2.000 סמ"ק עם המון כוח, השהיה קלה והוא מעיף את הרכב קדימה!

יש לו 203 כ"ס ותאוצה של 8.5 שניות מ-0 ל-100 זהו הרכב המהיר ביותר שנבחן כאן עד היום, ממש "מיניוואן לממהרים"! הגיר בעל ששת ההילוכים עשה עבודה חלקה (אבל מדוע האופציה להעברת ההילוכים הפוכה?), צריכת הדלק לנהגים ממהרים תהיה גבוהה במיוחד ואם החלטתם לשייט בנינוחות בכביש תגיעו לצריכת דלק סבירה בהתאם לקטגוריה.

לסיכום

מחירו של המקס יקר ביחס למתחרים והוא עומד על 185.000₪ (הוורסו של טיוטה למשל עולה 155.000₪). טוב 30.000 ₪ הם כמובן לא מעט, אבל מי שיכול להוסיף, ההפרש שווה. אם אתם מקבלים רכב צמוד, כדאי שתבדקו את האופציה, יכול להיות שעם דיל טוב תמצאו את עצמכם עם תא מטען ומנוע מצוין (והזמנה לקורס נהיגה מונעת...)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.