מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשע״ט 25.07.2019

בעלי ראש הממשלה - והרבי: הגב' נתניהו בראיון ל'כפר חב"ד'

בעקבות השתתפותה בכנס השנתי של נשי ובנות חב"ד, העניקה הגב' שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראיון מיוחד לשבועון 'כפר חב"ד', בו גוללה את חוויותיה מהכנס המרשים, ודיברה לראשונה על הקשר המיוחד של בעלה עם הרבי מנקודת מבטה ● וגם: על החוויות של בנה מהביקורים בבתי חב"ד, עבודתה כפסיכולוגית במוסד החב"די לבנות בירושלים ומה עומד מאחורי ההצהרה של בעלה "לא נעקור שום יישוב מארץ ישראל בשום תוכנית מדינית"? ● בכתבה המלאה, אנו מגישים את תמליל הראיון באדיבות שבועון 'כפר חב"ד' ● לסיפור המלא
בעלי ראש הממשלה - והרבי: הגב' נתניהו בראיון ל'כפר חב

מנחם כהן, שבועון 'כפר חב"ד'

כשראש הממשלה בנימין נתניהו צפה בתיעוד של רעייתו הגב' שרה משתתפת בכנס השנתי של נשי ובנות חב"ד, שנערך בשבוע שעבר בהיכל 'יד אליהו' בתל אביב, הוא התרגש במיוחד והחליט לפרסמו למיליוני עוקביו ברשתות החברתיות. "כמה כיף לראות את החיבוק החם שאתם מעניקים לרעייתי שרה", כתב ראש הממשלה בערוצים האישיים שלו ברשתות, העמוסים בתשדירי בחירות גועשים.

הגב' נתניהו נחשפה מקרוב, לראשונה, לכנס השנתי של נשי חב"ד והתרשמה מתוכנית גדושה ומוקפדת, רוויה במסרים חינוכיים חסידיים.

בשבוע שאחרי הכנס, כשהרושם העז ממנו עדיין מורגש אצל המשתתפות הרבות, פנינו לגב' נתניהו כדי לשמוע על הרשמים שלה, ועל הדרך לא החמצנו את ההזדמנות להציג לפניה שאלות נוספות, הקשורות בבעלה, ראש הממשלה, ובקשר המיוחד שהיה לו עם הרבי נשיא דורנו. הקשר, מתברר, מלווה גם אותה ואת בני משפחתה, באמצעות שלוחי הרבי הפזורים ברחבי העולם, כפי שתספר לנו במהלך הריאיון.

ראייה לטווח רחוק

גברת נתניהו, השתתפת לא מכבר בכנס נשי ובנות חב"ד הארצי ואף קיבלת תעודת הוקרה מיוחדת. מהם הרשמים שלך מהאירוע הזה?

"קודם כול, היה זה באמת אירוע מרגש ומעורר השראה, ומלא בהעצמה נשית. התרגשתי לראות כל כך הרבה נשים נהדרות, מלאות שמחה, שבאו ליום של רוחניות. היה ניכר שהן לא באו בגישה של 'בואו נעביר יום', אלא באמת היו דברי תורה, היו הרבה סרטונים של הרבי שאני באופן אישי התרגשתי לראות, היו מופעים מיוחדים של בנות, והתחושה הייתה באמת של יום רוחני שבאים לשאוב ממנו הרבה רוחניות, מזון רוחני לנשמה. זו אכן התרגשות רבה. אני נהניתי מאוד, הרגשתי הרבה תמיכה והרבה אהבה. זה היה מרגש. אלה דברים שלא רואים הרבה כל כך".

לבעלך היה קשר מיוחד ונדיר עם הרבי. עד כמה נחשפת לקשר הזה וכיצד זה מתבטא בעינייך?

"מהרגע שבו הכרתי את בעלי ידעתי על הקשרים שלו עם הרבי. ראיתי את הסרטונים, שבהם תועדו מפגשיו עם הרבי, שמעתי על הפגישות המרתקות כל כך ושמעתי את הצד שלו, על ההתרגשות ועל ההערכה העצומה שלו לרבי.

"כשנולד בננו יאיר קיבלתי מהרבי ברכה אישית, שהיו בה כמה מילים בכתב ידו: 'ויאיר מזלם'. לרוב התרגשותנו, הברכה הגיעה אלינו באופן אישי ממש, על ידי דוד נחשון, בזמן הברית עצמה. זה היה מרגש מאוד. וכמובן הברכות שנתן הרבי לבעלי והאמונה שהוא נתן בו בתור מנהיג, היו דבר מרגש ביותר. הראייה של הרבי היא ראייה לטווח רחב מאוד, מתוך המון תעצומות נפש. אינני חושבת שיש שני לו".


ויאיר מזלם. ההוספה בכתב ידו הקדוש של הרבי להולדת בנם יאיר

בזמן האחרון ציין העולם היהודי את יום ההילולא הכ"ה של הרבי. בעלך היה ביום המר ג' תמוז תשנ"ד ב-770.

"נכון. אני זוכרת בהחלט. היינו אז בניו יורק ואני ראיתי את כל המסע בשידור חי. הוא חזר משם נפעם, נרגש ועצוב מאוד".

הביקורים בבתי חב"ד

בימים אלה עשה בעלך היסטוריה, כשהפך לראש הממשלה המכהן במשך התקופה הארוכה ביותר בתולדות המדינה – מאז ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. בתור רעייתו שהייתה שותפה לכך מן הרגע הראשון, כיצד את חשה בימים אלה?

"אני אכן רואה את תפקידי להיות יד ימינו. לעזור לו בכל מה שאפשר, בכל הפעילות הדיפלומטית, בנסיעות, באירוח מנהיגים מכל העולם – דבר שהולך ומתרבה בשנים האחרונות ברוך השם תחת הנהגתו. וכמובן אני ממשיכה בעבודתי בשירות הפסיכולוגי בעיריית ירושלים, ועליי כמובן גם לטפח את הבית, המשפחה והילדים. זה קשה ומורכב, אבל מלא תחושה של סיפוק.

"בדיוק אתמול, באירוע הספונטני שערכו לבעלי בליכוד, בני אבנר, שחזר בדיוק מליטא, שם יש לנו שורשים, אמר דבר שריגש אותי מאוד: הוא אמר שכבר בתור ילד הוא ידע שהוא גדל לצד אישיות היסטורית, מנהיג היסטורי. ואכן כולנו בבית, אני והבנים, מרגישים שזה משהו חד-פעמי. המנהיגות שלו היא חד-פעמית. אינני חושבת שיש כמוהו. אני חושבת שהוא אכן שומר על העם היהודי, מטפח ומכונן".

הזכרת את בנכם הצעיר אבנר. הוא שהה במשך כמה חודשים בחו"ל וביקר בלא מעט בתי חב"ד, בין היתר בחגים ובשבתות. מה הוא סיפר לכם על הביקורים האלה?

"הוא שיתף אותנו רבות. הוא היה שם בטיול ארוך אחרי השירות בצבא – באוסטרליה, בניו זילנד וביפן. הוא אמר לי: אמא, את כל בתי חב"ד במדינות האלה אני מכיר, למעט שניים באוסטרליה, שהיא גדולה מאוד. הוא סיפר שבכל מקום הייתה התרגשות, הייתה שמחה. הוא היה מלא התפעלות. הוא אמר שכל המטיילים הישראלים, בכל מקום, תמיד יודעים שיש לאן להגיע – לבית חב"ד.



"ובאמת גולת הכותרת הייתה ערב ראש השנה בבית חב"ד, שבו כפי שהוא סיפר לי השתתפו שישים צעירים. ואיך אמר לי אבנר – 'בכל מקום שישראלים נמצאים, יש גם בית חב"ד'. והוא תמיד סיפר לי באיזה מאור פנים כולם מתקבלים. סעודת ראש השנה לעשרות משתתפים זה לא פשוט. הוא אמר לי שזה היה בצורה יפה כל כך ומאירת פנים.

"וזה כולל עוד הרבה דברים. הוא סיפר שלא פעם הם היו יושבים עם השלוחים ומתכננים איתם את מסלולי המסעות שלהם. גם את זה הם יודעים... כלומר זה הרבה יותר מלהיות שם ולקבל שם אוכל. מקבלים שם בית אמיתי, הדרכה אמיתית. ברוך השם על שיש לנו שלוחי חב"ד בכל העולם".

"הסוד? אמונה"

כידוע, את תורמת מהניסיון המקצועי שלך במוסד 'בית חנה' של חב"ד בירושלים, ובכנס נשי חב"ד קיבלת תעודת הוקרה מיוחדת מטעם המנהלת. מה תוכלי לספר לנו על הקשר עם המוסד החינוכי הזה?

"המנהלת גב' רבקה בלוי היא באמת אישה נהדרת. אני עובדת שם כפסיכולוגית מטעם השירות ונמצאת שם פעם בשבוע, ואני רואה את הדברים הנהדרים שעושים שם בחינוך של הבנות והילדות. מיוחד לראות את המחשבה, את ההשקעה, את המסירות. את האופן שבו המורות מעניקות השכלה וגם הרבה מעבר להשכלה, חינוך. ואני בפירוש רואה את זה ומלווה את זה".

אחד הדברים שבעלך חוזר עליהם שוב ושוב הוא, שהוא לא יפנה אף שעל מארץ ישראל. בזמן האחרון הוא התחייב ואמר ש"לא נעקור שום יישוב מארץ ישראל בשום תוכנית מדינית. לא ייעקרו יישובים של יהודים וגם לא של ערבים. גמרנו עם השטות הזאת". כמי שניצבת לצידו, מה הסוד של העמידה הנחרצת הזו, מה גורם לו שלא להיכנע?

"סוד הקסם הוא אמונה. אמונה ומסירות נפש. זה מה שהוא ינק מבית אביו. אין לשכוח שהוא נכד של הרב נתן מליקובסקי ז"ל ובנו של פרופ' בן ציון נתניהו. גם הידע של בעלי בהיסטוריה הוא עצום, הן בהיסטוריה הישראלית הן בהיסטוריה הכללית.

אגב, הציבור אינו יודע על כך במיוחד, אבל בעלי לקח לעצמו מטרה – שיקום אתרי מורשת בכל רחבי ארץ ישראל. בין השאר הוא משקם בתי כנסת עתיקים מלפני אלפיים שנה ברמת הגולן, כי אדמתנו היא, ארץ אבותינו".

לסיום, מהו המסר שלך לקוראינו, בארץ ובעולם?

"כידוע, אנחנו אוהבים מאוד את חב"ד ויש בינינו קשר מיוחד, החל מהקשר האישי והמיוחד שהיה לבעלי עם הרבי. ואני חייבת לספר שבעלי, במשרדים ובבית, קובע בדרך כלל תמונות אישיות שלנו ושל הילדים, אבל התמונה הנוספת היחידה שיש לו גם בבית וגם במשרד, זו תמונה שלו עם הרבי. וזה אומר הרבה ומשמש באמת סמל לאהבה וההערכה העצומות שלו, גם לרבי אבל גם לכל האנשים הנפלאים האלה, אנשי חב"ד, שהם חלק נהדר בעם ישראל".

● ● ●

הערה: כידוע, על פי הוראת הרבי, חב"ד אינה מתערבת בפוליטיקה ואינה מזדהה עם רשימה או מועמדים כלשהם. עם זאת, בעיתון 'כפר חב"ד' מתפרסמים מעת לעת ראיונות עם אישים מגוונים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.