מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשס״ח 25.11.2007

ביטאון סאטמר במתקפה על החסידים שהשתתפו בכינוס

העיתון 'גואיש וויק' היוצא-לאור בארה"ב דיווח בעיתונו, במסגרת הדיווח על 'כינוס השלוחים העולמי' של חב"ד שהתקיים בניו-יורק, כי שני מניינים של חסידי סאטמר השתתפו במעמד קידוש שם שמים של כינוס השלוחים ■ הדיווח הוביל למתקפה חריפה של העיתון הסאטמרי 'דער בלאט', על אותה חסידים שהשתתפו בכינוס, מדווח 'בחדרי-חרדים' ■ "זה מאוד ילדותי לתקוף במאמר הראשי אנשים יחידים, שהם אינם רבנים או עסקנים, אלא סתם בעלי בתים. זה דבר שעוד לא היה בעיתון", הגיבו גורמים בסאטמר בתגובה למתקפה בעיתון לסיפור המלאעוד בכתבה המלאה: חב"ד וסאטמר - מקבץ ידיעות מארכיון COL >>>
ביטאון סאטמר במתקפה על החסידים שהשתתפו בכינוס
גורמים בסאטמר: "אין מלחמה בינינו לחב"ד". ב'באנקעט' ● צילום: מאיר דהן, COL
מאת נחום דיקר, 'בחדרי חרדים'

דיווח שהתפרסם בשבוע שעבר בעיתון 'ג'ואיש וויק', עיתון יהודי חילוני היוצא-לאור בניו-יורק, הוביל למתקפה של העיתון הסאטמרי 'דער בלאט', על קבוצה של כ-20 מחסידי סאטמר. כך מדווח פורום 'בחדרי חרדים - אידיש'.

כתב העיתון 'גואיש וויק', יונתן מארק, דיווח בעיתונו, במסגרת הדיווח על 'כינוס השלוחים העולמי' של חב"ד שהתקיים בניו-יורק, כי שני מניינים של חסידי סאטמר השתתפו במעמד קידוש שם שמים של כינוס השלוחים. "אין קבוצה שהתנגדה לחב"ד יותר מסאטמר", כתב מארק. "כעת הרב פרוינדליך נהנה ב'בנקאט' מחברתם של 20 חסידי סאטמר שמסייעים לפעילותו בסין". קבוצת אנשי העסקים מסאטמר הגיעה אל הכינוס החב"די, כדי לחזק את השליח החבד"י בייג'ין, הרב שמעון פרוינדליך, על שהוא טורח לספק להם את כל צורכי יהדות, כאשר הם שוהים בעירו למטרת עסקים.

כידוע, כיום כל היצרנים מייצרים את סחורתם בסין, ואנשי עסקים מחסידי סאטמר המגיעים אל המדינה זקוקים לבית כנסת, מקווה ואוכל כשר בעת שהותם שם.

אבל עורכי העיתון 'דער בלאט', הנמצא בשליטת חסידיו של האדמו"ר מסאטמר רבי אהרן טייטלבוים, כנראה ביקשו להוכיח שהם קנאים בדיוק כמו מתחריהם מהעיתון 'דער איד', הנמצא בשליטת חסידיו של האדמו"ר מסאטמר רבי זלמן לייב טייטלבוים. ל'דער איד' יש תדמית קנאית יותר, כמי שצועד בדרכו של ה'ויואל משה'.

לדעת גורמים בחסידות, זו כנראה הסיבה מדוע בחרו עורכי העיתון "להשמיץ 'יחידים' על העבירה שעשו - נתנו חיזוק לחב"ד, כאילו שכיום יש בכלל מלחמה של סאטמר נגד חב"ד". לפי אותם גורמים, יש זעם רב ברחוב הסאטמרי על העיתון.
"זה מאוד ילדותי לתקוף במאמר הראשי אנשים יחידים, שהם אינם רבנים או עסקנים, אלא סתם בעלי בתים. זה דבר שעוד לא היה בעיתון".

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה בה מדווח על הסיוע שמגישים חסידי סאטמר לחב"ד. לפני כשנה דיווח העיתון 'ג'ואיש פרס', היוצא לאור בארצות-הברית, כתבה על חב"ד בביג'ין ועל המקווה שבנו חסידי סאטמר עבור חב"ד.

העיתון דיווח אז, כי "נכון לעכשיו 800 יהודים גרים בבביג'ין. מאתיים מהם משתתפים במנין שבת, כולל חסידי סאטמר שנמצאים שם למטרות עסקים. יחזקאל בראך ואברהם ברוך גודינגר, שניהם חסידי סאטמר, תרמו 150,000 לחב"ד כדי לבנות, לשפץ ולהרחיב את המקווה הקיים בבייג'יו. הודות להשתדלות שלהם, התווספו יותר יהודים שהולכים שם למקווה. שחסידי סאטמר יבנו מקוה בשביל הפצת היהדות של חב"ד זה בהחלט ביטוי הולם של אהבת ישראל", כתב אז העיתון.

למרבה הפלא, דווקא בעיתון המתחרה ל'דער בלאט' - ה'דער איד', הופיע לפני שנה סיקור על 'כינוס השלוחים' של חב"ד בניו יורק.

חב"ד וסאטמר: מקבץ ידיעות מהשנים האחרונות ב-COL:

הסאטמר והחב"דניק נפגשו בוושינגטון
'דער איד' וה'אלגעמיינער' על הרב גוראריה ע"ה
חסיד חב"ד לעזרת חסידי סאטמר
צאצאי האדמו"ר מסאטמר התפללו בחב"ד
ביקורו של האדמו"ר מסאטמר אצל הרבי
הפתעה: חב"ד מקימה "גרעין" בעיירה מונרו
התנדב בקראון-הייטס והחליט להתגייס למשטרה
החב"דניקים והסאטמרים התאחדו בשחקים
הרב לנדא נפגש עם האדמו"ר מסאטמר
חסידי סאטמר תרמו 150,000$ לבניית מקווה חב"ד בסין
חברי 'הצלה' מסאטמר שיבחו רופא חב"די
הכהן השלישי ששרד את מחנה בוכנוולד...
החב"דניקים והסאטמרים חגגו יחד בקראון-הייטס
העיתון של סאטמר פרסם תצלומים מ-COL
החב"דניקים והסאטמרים דנו: כיצד מגבירים הביטחון
חסידי סאטמר התוועדו עם מזכיר הרבי בקראון-הייטס
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.