מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״א 30.01.2011

בחברון ציינו הילולא 123 לרבנית מנוחה-רחל נ"ע ● דיווח, גלריה

קהל חסידים, רבנים ועמך בית-ישראל מכל רחבי הארץ פקדו את קברה של הרבנית הצדקנית מרת מנוחה רחל נ"ע בחברון לרגל יום ההילולא ה-123 ● מסורת העלייה לקבר החלה בעידודו של הרבי, ומאז גדלה והולכת השתתפותם של חסידי חב"ד בעלייה לקבר מידי שנה. האורחים הרבים, שהגיעו באוטובוסים מאורגנים מכל רחבי הארץ, פקדו את קברה, קראו פ"נ כללי, והשתתפו בסעודת מצווה חגיגית  לסיפור המלא 
בחברון ציינו הילולא 123 לרבנית מנוחה-רחל נ
צילום: מנדי הכטמן, COL

כתב COL

אמש, מוצש"ק, כ"ד בשבט התקיימה העלייה המסורתית לציונה הק' של הרבנית הצדקנית מנוחה רחל ע"ה בתו של כ"ק אדמו"ר האמצעי זי"ע ונכדתו של רבנו הזקן נבג"ם זי"ע.

עליה זו המתקיימת ברציפות זו הפעם ה-29 מאז ה'תשמ"ב היא למעשה קיומה של מסורת מדורות שהייתה קיימת מידי שנה מאז פטירתה בשנת ה'תרמ"ח שהופסקה עם ירידת המסך על היישוב היהודי בחברון עקב מאורעות תרפ"ט שהתחדשה ביוזמתו של הגאון החסיד הרב שמואל אלעזר היילפרין זצ"ל יו"ר ומייסד איגוד הצאצאים, בברכתו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו  עם שיקום ושיפוץ קברה הק' ע"י פרופ' בן ציון טבגר ע"ה.

האירוע החל בעליה והשתטחות על ציונה הק' באמירת פרקי תהלים מתוך התעוררות והתרגשות  לביטול גזירות הכלל והפרט וישועת עם ישראל בגאולה האמיתית והשלימה. עם סיום התפילה הוקרא פ"נ כללי ע"י הרב יוסף הרטמן מקרית מלאכי אשר הנחה את מעמד התפילה.

לאחר מכן נשא דברים קצרים הרב יצחק מאיר הלפרין מראשי אגוד הצאצאים בזאת המשיך מסורת רבת שנים בהם היה אביו הגה"ח ע"ה נוהג להשמיע דברי התעוררות נרגשים.

משם פנה הקהל לעבר 'מרכז גוטניק' שם התקיימה ההתוועדות מלווה מלכה סביב שולחנות ערוכים בהשתתפות מאות חסידי חב"ד ועמך ישראל.

מלווה מלכה סביב שולחנות ערוכים

את ההתוועדות הרב יצחק מאיר הלפרין בין השאר הדגיש בדבריו שעובדת קיומה של העלייה שנים רבות באופן של מוסיף והולך מלמדת על עוצמתה וחשיבותה. הוא הודה נרגשות לשליח הרבי בחברון הרב דניאל כהן שלקח על עצמו את הארגון הלוגיסטי של העלייה ועל כך שכל השנה נושא בעול החזקת אתר הציון והכולל שעל שם הרבנית שצמוד אליו, יחד עם כל הפעילות היום יומית העניפה, ואתו עמו השלוחים היקרים הרב ויקטור עטייה והרב יוסי נחשון העומדים על משמר ציונה הק' של הרבנית כל ימות השנה.

לאח"כ מסר את שרביט ההנחיה להרב יוסף הרטמן, לא לפני שהוא הפתיע אותו באיגרת מלפני 29 שנים שהוא שלח להרב היילפרין בהקשר עם העלייה הראשונה,  שהנחה בחן ובחמימות את ההתוועדות, כשבין גברא לגברא שותל סיפורי מופת אודות הרבנית הצדקנית נ"ע. נשאו דברים הרב זאב דב סלונים רב מרכז העיר ירושלים והרבג מנחם מענדל גרונר מראשי ישיבת תומכי תמימים בקרית גת.

בין המשתתפים הרבים נראו הרב משה צבי הלפרין רב בית כנסת חב"ד בבית ישראל ומראשי איגוד הצאצאים, הרב משה גלבשטיין ראשי היישוב היהודי בחברון, בהם ראש המועצה מר מלאכי לווינגר וראש המועצה בעבר, מר צבי קצובר, הרב הלל הורביץ, מר נועם ארנון, ר' ברוך מרזל, הצייר הנודע ברוך נחשון, הרב יעקב הלפרין חבר מועצת עריית ירושלים. הנעים בכינורו ר' שמואל קטן.

במסיבת מלווה המלכה השתלבה גם מסיבת שבע ברכות שקיימה משפחת שניאורסון מנחלת הר חב"ד נצר למשפחת הרבנית נ"ע מה שהוסיף לתחושת החוויה המרוממת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.