מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תש״ע 02.09.2010

"אני תמכתי בהסכם אוסלו? אני?!" ● אריה דרעי בראיון חג ל-COL

מרכז התקשורת החב"די - COL מתכבד להגיש את הראיון המלא עם יו"ר ש"ס לשעבר, הרב אריה דרעי ● בראיון החג למנחם כהן והרצל קוסאשוילי הוא מדבר לראשונה, באריכות, על שורת נושאים בוערים: חוק הגיור, הסכם אוסלו, גירוש ילדי הזרים ופרשת עמנואל ● והוא מגלה מה כתב לו הרבי ומה הוא עשה בעקבות המכתב: "חברותא" קבועה בלימוד חסידות ● ויש לו גם מה לספר לכם על מפעל השליחות האדיר של הרבי ברחבי העולם ● מיוחד ל'מגזין 'שישי' לסיפור המלא  
צילומים: מנדי הכטמן, COL ● וידאו: אהרל'ה זנד ● עריכה: מנדי לואיס, COL
הרצל קוסאשוילי, מנחם כהן

הלחץ לאייטם טוב, והכוונה היא ללחץ שמפרק ומורט את עצביך אחד לאחד, בפרט בישורת האחרונה של השנה, הוא טבעי ושגרתי בכל מערכת תקשורתית שפויה. כך שההצעה לראיין אישיות דומיננטית עם סיומה של אחת מהשנים הסוערות שביחסי חרדים ולא-דתיים שידעה מדינת ישראל אי-פעם, כיוונה אותנו היישר לרב אריה דרעי, יו"ר ש"ס לשעבר.

זה לא סוד שאנשי תקשורת ניחנו בכמויות אדירות של ציניות וסרקזם נטול-עכבות, מה שאומר שגם אנחנו באנו חדורים באג'נדה משלנו למפגש המצולם הזה שנערך בלשכתו בירושלים.

אבל האמת צריכה להיאמר: גם במרחק ניכר מהקלחת הפוליטית המוכרת לו, דרעי הוא ללא ספק אחד האנשים המשפיעים על סדר היום ועל השיח הציבורי בישראל.

והוא עושה זאת בקסם רב ובדרך אחרת לגמרי ממה שהורגלנו אליו עד כה. לא חסרות דוגמאות, האחרונה שבהן - סערת עמנואל המתוקשרת שדעכה בקול ענות חלושה לאחר שאיימה לפוצץ את חבית הנפט שנטועה כחיץ בנינו לבינם, כביכול.

הפיק לקחים

שלא תבינו לא נכון, דרעי של היום הוא לא אותו דרעי שהתקשורת נהגה להציג לפני למעלה מעשר שנים כאדם מסואב, תאב שררה וזחוח על גבול הגרגרנות. 

דרעי של היום הוא איש של אחדות ואנטי מחלוקת, איש של מהפכות חברתיות מתונות עקב לצד אגודל, בעיקר באמצעות הקשרים שטווה ביסודיות עם כל אנשי המפתח (כמעט) מכל הרבדים הקיימים בחברה הישראלית.

כפסע היה בינו לבין התמודדות על ראשות עיריית ירושלים אל מול ניר ברקת בשנה שעברה. ללא קשר למציאות וליכולת לחזות את העתיד, רבים וטובים יאמרו ואומרים עד היום: אריה דרעי היה מנצח את ניר ברקת על בטוח בידיים קשורות!

אבל אריה דרעי לא פנוי להתרפקויות על העבר, הוא נמצא בלב העשייה הציבורית ובמרץ הכי גדול- עמנואל אמרנו? אמרנו. בראיון שלפניכם מתבטא דרעי בסוגיות הבוערות על סדר היום: חוק הגיור - "זה ממש אסון, אנשים לא מבינים מה גודל האסון שמשחר לפתחנו אם חוק הגיור שמוביל הרב עמאר לא יצלח".

בסוגיית גירוש ילדי העובדים הזרים, הוא מאשים את ממשלות ישראל בעבר שעודדו את ההגירה המטורפת. מה שהביא אותנו עכשיו לעמוד אל מול קטסטרופה שלא נראית טוב. כגירוש ילדים קטנים בכוח". "זה לא ריאלי, וזה לא מצטלם טוב", הוא אומר.

מכתב מהרבי

על חשיפתו המאוחרת לתורת החסידות מדבר דרעי בעיניי בורקות. עוד בתקופת היותו שר הפנים בממשלת ישראל (הצעיר ביותר אי-פעם), קיבל מכתב מהרבי עם המסר:  "שר הפנים של ישראל צריך לעסוק בפנימיות התורה".

"לימוד החסידות היה זר לי לחלוטין וזו תורה חדשה ומופלאה שגיליתי", הוא מספר על החברותא שלו ללימוד חסידות עם הרה"ח חיים-שלום דייטש.

הגשר של חב"ד בעולם ללבבות הצעירים צולח בגלל שהוא "בגובה העיניים" כהגדרתו. "וזה מה שהם מחפשים-אהבה. ובחב"ד הם מוצאים אותה כמו שהם היו רוצים אותה".

נכנסנו ללשכתו של דרעי, עם ידיעה ברורה שנחטיא את שליחותנו ובגדול, ללא שאלה ישירה וכנה על "הסכמי אוסלו" האומללים והמיותרים. ליתר דיוק, היינו חוטפים קיתונות של בוז וזלזול ובצדק, לולא נדרשנו לסוגיה זו.

"חד וחלק, לא הצבענו בעד הסכמי אוסלו", קובע דרעי, "הכול מגובה במונוגרמות ובתיעוד פרטני-לצערי, שקר שנאמר וחוזר על עצמו אלפי פעמים נתפס בסוף", הוא אומר בהחלטיות ומגולל בפרוטרוט את השתלשלות המאורעות והמהלכים בינו לבין יצחק רבין ז"ל ויבדל לחיים, אהוד ברק, הרמטכ"ל דאז.

שאלת השאלות כמובן היתה-האם הוא באמת מתגעגע וחפץ בחזרה לחיים הציבוריים תחת המטריה הפוליטית ואם כן איך ומתי?

וגם: מהי הסיסמא החב"דית הידועה השגורה בפיו לאחרונה? כל זאת ועוד בראיון שלפניכם. צפייה מהנה.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


אופצייה נוספת:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.