מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשע״ד 20.02.2014

"אוי לנו אם יקום מתחכם מתוכנו וינסה לשדר יפייפות נפש"

האם בפועל יתגייסו תלמידי ישיבות? מדוע משתמשים במונח "יום שחור"? האם לאנשי 'הבית היהודי' יש חלק בהסתה? כיצד אנו צריכים להגיב? ● הרב דוד-מאיר דרוקמן, רבה של קריית-מוצקין, בראיון נוקב ומיוחד ל-COL בעקבות ההחלטה השערורייתית להטיל סנקציות פליליות על לומדי התורה ● "במערכה הזו, כולנו שותפים למאבק היהדות החרדית", אומר הרב ● מגזין שישי ראיון עם הרב דוד-מאיר דרוקמן
הרב דוד-מאיר דרוקמן (צילום: אליהו לוי, COL)

חיים ברון

מה דעת הרב על הכותרות הזועקות בעיתונות החרדית, לאור החלטות ועדת שקד' – "יום שחור", "גזירה איומה". "שומו שמים".

אכן "יום שחור".

האם הרב מאמין שבפועל תלמידי ישיבות יתגייסו, הרי, לא  רק החרדים, אלא גם השמאלנים ואנשי הבית היהודי מפקפקים בזה?

אכן, כמו שאמרת, שום בחור ישיבה נורמלי לא יתגייס. תלמידי ישיבות מחונכים ואמונים, לא מהיום, כי על לימוד תורה צריך מסירות נפש. במיוחד אנו חסידי חב"ד, משחר נעורינו גדלו על סיפורי לימוד תורה במחתרת מתוך הקרבה ומסירות נפש.

אז מדוע זה "יום שחור"?

זהו יום שחור, עקב העובדה, שאפילו אם בפועל לא יהיה גיוס, שונאי הדת את ה'יומית' שלהם- הם כבר עשו; דמנו הותר. ההסתה נגדנו תעבוד מכאן ולהבא שעות נוספות. ומכאן ועד אלימות פיזית בפועל – המרחק קצר. ולא נפתח פה לשטן.

האם ההסתה היא מבית היוצר של אנשי השמאל, או גם מכיוון הציבור מה שנקרא 'הבית היהודי'?

אראה לך דוגמא טריה. יש כתב מאד מוערך ומוכשר בעיתון 'מקור ראשון' שקוראים לו חגי סג"ל. בשעתו הוא היה נחשב כקיצוני, חבר ב'מחתרת היהודית', ברם מאז שהסתבך עם החוק, השלטון כנראה חינך אותו ואילף אותו, וכיום כשהוא מעביר  בקורת על השמאל, הוא עושה זאת באיפוק מרבי, וברמזים דקים.

אצטט לך כמה מהביטויים שלו מן השבוע שעבר, וניווכח כיצד הוא משחרר את חרצובות הגיגיו כאשר זה מדובר על החרדים. וזה בגיליון האחרון של עיתון 'מקור ראשון' בו יש לו מדור:


הרב דוד-מאיר דרוקמן (צילום: אלי סגל)

החילונים משתמטים בגלל החרדים – "ההשתמטות החרדית יצרה טרנד של השתמטות כללית".

וכאן הוא לפתע נהיה עיוור. הוא לא קרה דוחו"ת עדכניים של אכ"א -"גל הסיפורים הטריים, כאילו צה"ל אנו זקוק באמת למתגייסים חרדים, הוא טענת אליבי מצוצה של משתמטים חרדים".

והוא גם תלמיד חכם ופוסק הלכה - "נוצר חלון הזדמנויות לסיום ההשתמטות החרדית מצה"ל שגם היא מהווה איסור דאורייתא".

החרדים אשמים גם בזה שמגייסים בנות – "במקום להתגייס, ולייתר את גיוס הבנות, החרדים נשארים בישיבות", ולא התקררה דעתו, וכך הוא כותב "הם (החרדים) פתחו מודל חסר תקדים של חיי ישיבה מגיל 6 עד 120, בלי עבודה, בלי צבא, בלי תרומה פיזית כלשהי לחברה ולמדינה שבתוכה הם חיים ושממימיה הם שותים", ועוד: "כל ימיהם הם מושיטים אליה את ידם כדי לקחת ולא לתת".

תקצר היריעה, אבל חגי סגל זה שהוא דמות מייצגת של הבית היהודי ממשיך להאשים את החרדים בגין קיצוץ בקצבאות הילדים, התמוטטות תקציבית של בתי החולים, בחור הכלכלי שנפער בביטוח הלאומי, רק ברצח ארלוזורוב הוא לא מאשים אותנו. למותר לספר שהוא ממליץ בחום על סקנציות פליליות וגם כלכליות נגדנו.

קח את הביטויים של חגי סג"ל , תרגם אותם לרוסית, כתוב במקום 'חרדים' – 'יהודים', הרי יש לך מאמר נוסח הפראבדה בתקופת סטאלין.

מה יום מיומיים שנפל על הציבור שלנו "התיק"הזה?

הסיבה לכך לכאורה פשוטה. בני ישראל במצרים כל זמן שלא התרבו,  והם היו מרוכזים  בארץ גושן – זה לא הפריע לפרעונים. אבל ברגע שבני ישראל פרו ורבו וישרצו מאד ותימלא הארץ אותם – זה מתחיל להפחיד. רק תחשוב, שכיום בכל בית שלישי בישראל צץ איזה 'בעל תשובה', וזה טורד את מנוחתם עד כדי טירוף. לפי הסטטיסטיקות בקרוב ממש מספר התלמידים בחינוך הדתי והחרדי יעלה בלמעלה מ-50 אחוז!  ואז "ויקוצו מפני בני ישראל", פרעה החדש יצר לנו תדמית של 'קוצים' – 'מוקצה מחמת מיאוס', וכל זאת כדי ליצור תשתית תודעתית ופסיכולוגית בקרב העם, כהכשרת הקרקע להקיא אותנו. צרף לזה גם את השנאה הידועה הניצחית של עם הארץ לתלמיד חכם, ואז קיבלת את התוצאה הנוכחית.

המחקרים מראים שבאמת יש רק עודף חיילים בצבא, אז מדוע הם משתגעים לגייס את הציבור החרדי?

אכן, הם לא צריכים אותנו בצבא. וכי מה שחסר להם שבמרכז הבסיס יהיו 'שטיבלאך' של חסידים, ליטאים, תימנים, מרוקאיים?

יש להם 2 כוונות עיקריות:
1. לשנות אותנו ולהמיס אותנו בתוך 'כור ההיתוך' הישראלי, וזאת, באמצעות, כל מיני טריקים וטכסיסים.

2. סתם לגרום לנו צרות. זה עצמו מסב להם הנאה סדיסטית. ראה את צהלות השמחה בקרב מחניהם, כולל הסרוגים-הבנטים  (בנט: "עם ישראל ניצח – הצדעה לח״כ איילת שקד"),  ועיין -ערך שנאת עם הארץ לתלמיד חכמים.

אנו כחסידי חב"ד האמונים על כל מה שקשור עם 'דרכי נועם' כיצד אנו אמורים להגיב?

אספר לך סיפור. ר' מנחם פרוש ז"ל השליך פעם מעל בימת הכנסת סידור רפורמי וירק עליו. נוצרה כמובן מהומה, ואז באיזה שלב הוא התנצל. הרבי העיר לו פעם על כך (תוכן ולא הלשון), כי ההתנצלות שיחקה לידיהם יותר  מאשר עצם היריקה.


"כולנו שותפים למערכה" (צילום: ברלה שיינר)

אוי לנו, אם יקום מתחכם אחד מתוכנו וינסה לשדר יפייפות נפש וישדר כי "אנו אחרים".
 ברוח ימי חודש אדר אומר כי הדרשנים דורשים מדוע המן נקרא "צורר היהודים" – כי הוא עשה את כל היהודים ל"צרור" אחד, הוא איחד ביניהם. במערכה הזו, כולנו שותפים למאבק היהדות החרדית. אגב,לא רק אנו, אלא גם הרציניים ויראי השמים בקרב ה'סרוגים', וב"ה לא חסר כאלה, בעיקר מחוגי 'מרכז הרב' ו'הר המור', שלא לדבר על אנשי 'עוצמה לישראל',  בוכים מרה על התנהגות 'סרוגיהם' - 'הבית היהודי'.

האם צריך להשתנות משהו בפעילות חב"ד כיום הקשורה בהפצת המעיינות?

חלילה וחס. את המוני העם על כל גווניהם אנו יש להמשיך לקרב ולאחד סביב ערכי תורתנו הק'. הרבי מלמד אותנו שלא לסגת אף במילימטר מעקרונות התורה והשולחן ערוך, וביחד עם זה להמשיך לקרב יהודים. אמנם, לעיתים אין ברירה וצריכים להתנהג באופן של 'שמאל דוחה', כמו שהרבי עצמו נהג בתקופת המלחמה בנושא 'מיהו יהודי' ועוד, אבל במקביל, הרי סוף כל סוף יש לרחם על אחינו בני ישראל, כולל חובשי הכיפות, אשר נפלו והידרדרו כל כך.

האם אלה סימני גלות או סימני משיח?..

הרי כבר גילו לנו חז"ל כי בעיקבתא דמשיחא תגדל החוצפה, וחכמת סופרים תסרח, ותהיה אנרגיא בתלמידי חכמים. בקיצור, הכל כלול במחיר ו'בתכנית', לא נותר לנו אלא להתפלל, שנזכה במסגרת אותה 'התכנית' תיכף ומיד ממש להתגלות משיח צדקנו בחסד וברחמים.

תכל'ס, האם חסיד חב"ד צריך טיפה להתגמש, ולא להסתבך בסנקציות כלכליות ופליליות.

אענה כמו יהודי בשאלה; האם חסיד חב"ד המקבל פקודה לאכול חמץ בפסח, או להיכנס למקום לא צנוע, האם במקרים כאלה צריך להתגמש? התשובה לכך, היא גם התשובה לשאלתך. אם אנו אשר 3 פעמים בשנה, לפחות, (יו"ד שבט, י"ב-י"ג תמוז, י"ט כסלו) אמונים ומתוודים על סיפורי מסירות נפש – אם אנו נתגמש רחמנא ליצלן, מה כי נלין על אחרים?

אפרופו, שמעתי חסיד פולין ששהה עם חסידי חב"ד אחרי הבריחה מרוסיה, במחנה המעבר 'פוקינג' שבגרמניה, שכאשר במחנה הקימו בית קולנוע, היו אלה חסידי חב"ד הראשונים למנוע את זה בחירוף נפש. חסידי חב"ד שם היו כמעט בודדים שלא יצרו לעצמם 'הנחות' בתחום הידור כשרות המזון. בקיצור: אנו אמורים להוות דוגמא לעמידה זקופה ובלתי מתפשרת!

"כל כלי יוצר עליך לא יוצלח"!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.